miercuri, mai 21, 2025

Elevii din Breasta vor călători gratuit cu autobuze moderne spre Craiova

Transportul în comun din zona metropolitană a Craiovei continuă să se dezvolte. Cetăţenii au dreptul la un transport public modern, iar comuna Breasta va oferi acest lucru. De la sfârşitul acestui an, locuitorii comunei se vor deplasa spre Craiova cu autobuze moderne, chiar din satele în care locuiesc, chiar de la porţile caselor. Aceasta este ambiţia echipei formate din Marin Marcu, primarul comunei Breasta, dar şi candidatului la primăria comunei Breasta, Ion Vizitiu. Soluţia a fost deja găsită: înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare de transport în zona metropolitană.

RECOMANDĂRILE REDACȚIEI

Zona Metropolitană Craiova reuneşte 54% din întreaga populaţie a judeţului Dolj. La înfiinţare, Zona Metropolitană număra şase localităţi: Craiova, Breasta, Şimnicu de Sus, Pieleşti, Mischii şi Gherceşti. Încă de la început, această asociere de localităţi a avut o serie de obiective: dezvoltarea economică a regiunii, îmbunătăţirea infrastructurii de transport sau dezvoltarea serviciilor publice. În prezent, Zona Metropolitană Craiova cuprinde 24 de localităţi, dintre care trei oraşe (Craiova, Segarcea şi Filiaşi) şi 21 de comune.

Comuna Breasta a făcut în ultimii ani paşi importanţi spre dezvoltare. Reţeaua de apă şi canalizare se extinde cu bani europeni, iar prioritar pentru cetăţeni este transportul în comun în condiţii decente, cu autobuze moderne. Soluţia găsită de Marin Marcu, primarul comunei Breasta, dar şi a candidatului la primăria comunei, Ion Vizitiu este una extrem de viabilă, un proiect ce va fi realizat împreună cu Primăria Municipiului Craiova, RAT Craiova, cât şi Consiliul Judeţean Dolj.
„M-aş bucura ca acest proiect să fie cât mai rapid implementat. Problema transportului în comun este una reală. Transportul copiilor din Breasta va fi cu siguranţă gratuit, aşa cum şi Craiova oferă gratuitate elevilor. Colaborarea cu municipiul Craiova este o tradiţie, Breasta fiind unul dintre fondatorii zonei metropolitane. Noi am avut deja investiţii majore datorită faptului că facem parte din zona metropolitană. Sunt convins că nu va exista niciun impediment pentru demararea acestui proiect pentru binele localităţii Breasta”, a spus Ion Vizitiu.

În acest moment, toţi cei implicaţi în concretizarea acestui proiect se află în faza de identificare a modalităţii juridice prin înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare de transport în zona metropolitană. Este vorba de patru kilometri de extindere a traseului autobuzului 2, Craiova-Breasta.

„Implementarea acestui proiect este posibilă, să nu uităm faptul că în primele luni ale anului viitor, RAT Craiova îşi va îmbogăţi parcul auto cu 46 de autobuze electrice. Celelalte autobuze moderne achiziţionate în ultimii pot fi dispersate în zonele în care cetăţenii au nevoie, mă refer implicit şi la locuitorii din zona metropolitană”, a spus Sorin Manda, director RAT Craiova.

Din luna octombrie, Consiliul Local Craiova, cât şi Consiliul Local Breasta, vor pune bazele asociaţiei de dezvoltare extra-comunitară pentru dezvoltarea transportului în comun între cele două localităţi. În prezent, transportul în zona Breasta se face cu traseul nr. 2 până în apropierea comunei. „Este vorba de 4 – 5 kilometri care rămân să fie acoperiţi, pentru a intra şi în satele localităţii noastre. Dar acest lucru trebuie să îl facem în comun, administraţia Breasta-Craiova. Aşa cum în Craiova, elevii au anumite facilităţi, gratuitate pe transportul în comun şi în Breasta vom acorda facilităţi elevilor din Breasta sau celor care fac naveta Breasta-Craiova. Este foarte important că în acest an vom face încă un pas pentru dezvoltarea transportului în comun, iar legislaţia în domeniu permite acest lucru. Vom face transport în comun de calitate. Am identificat deja locul în care vom face capul de linie al traseului, dar şi locul în care vor fi amenajate staţiile. M-aş bucura ca acest proiect să fie cât mai rapid implementat. Problema transportului în comun este una reală. Colaborarea cu municipiul Craiova este o tradiţie, Breasta este unul dintre fondatorii zonei metropolitane. Noi am avut deja investiţii importante în comună datorită faptului că facem parte din zona metropolitană. Sunt convins că nu va exista niciun impediment pentru demararea acestui proiect pentru binele localităţii Breasta”, a completat primarul comunei Breasta.

Şi pentru Cosmin Vasile, vicepreşedintele CJ Dolj, candidatul PSD la funcţia de preşedinte al CJ Dolj extinderea traseelor RAT în zona metropolitană este un vis devenit realitate, un pas important spre normalitate. „Proiectul de extindere a transportului în comun în localităţile din zona metropolitană este într-un stadiu foarte avansat. Mai sunt doar câteva etape de parcurs, etape de procedură. Atât în calitate de vicepreşedinte al CJ Dolj, dar şi de director al Zonei Metropolitane am susţinut permanent ideea dezvoltării transportului în comun în aceste zone. Mă bucur că localitatea Breasta va fi printre primele localităţi în care implementăm acest nou proiect. Comuna Breasta a fost membru fondator al zonei metropolitane. În această zonă, avem foarte multe proiecte implementate. Extinderea transportului public în comun RAT este un răspuns firesc al nevoilor cetăţenilor din localităţile limitrofe Craiovei”.­­

Comandat de Partidul Social Democrat, executat de SC Indiscret Media SRL, Cod unic de identificare AEP:21200019

- Advertisement -
Cea mai nouă ştire

Vâlcea: Polițistul dat în urmărire pentru luare de mită s-a predat

„La data de 15 mai 2025, ca urmare a soluționării apelului de către Curtea de Apel Pitești, a rămas definitivă sentința...
- Advertisement -

ULTIMELE ȘTIRI