„Scopul întâlnirii noastre este prezentarea unei aplicaţii de mobil pentru transport pentru călătorii din municipiul Craiova. Practic, mai este un pas mic în a moderniza şi a dezvolta transportul de călători în municipiul Craiova. Este o aplicaţie foarte simplă, gratuită, care o să aducă plus în transportul de călători din oraşul nostru”, a declarat Marcel Tănăsescu, managerul RAT SRL. La rândul său, reprezentantul firmei partener a RAT în procesul de modernizare a punctat avantajele aplicaţiei. „Acest proces a început anul trecut. De la introducerea cardului de călătorie, am făcut încă un pas în introducerea unui bilet electronic care va fi urmat de alţi paşi ulteriori pentru a moderniza şi a uşura modalitatea de călătorie în oraş. Această aplicaţie este oferită gratuit de către noi pentru cetăţeni, care o pot descărca gratuit, ea este deja disponibilă în google play şi apps store. Aplicaţia se numeşte craiova-transport, este o aplicaţie mobilă care oferă în mod transparent călătorilor toate informaţiile de care aceştia au nevoie pentru a călători mult mai facil, pentru a avea toate informaţiile necesare despre timpii de aşteptare în staţii, timpii reali de sosire a mijloacelor de transport, traseele şi liniile disponibile, cât şi posibilitatea de a achiziţiona titluri tarifare, de la bilete şi până la abonamente. Vine în întâmpinarea, în primul rând, a cetăţenilor, dar este foarte utilă şi pentru cei care tranzitează sau vizitează oraşul, cei care nu au toate informaţiile despre modalităţile de transport disponibile. Lansarea aplicaţiei vine la pachet cu o sumedenie de noi dezvoltări pe care noi le vom face în viitorul apropiat. Ea are la bază platforma de e-ticketing care există în momentul de faţă în funcţiune în Craiova. Toate informaţiile despre trasee, linii, poziţia vehiculelor sunt culese de la echipamentele instalate de-a lungul timpului în mijloacele de transport şi, prin intermediul aplicaţiei, se oferă toate aceste informaţii călătorilor astfel încât să le permitem să aibă acces mai uşor şi să se descurce mai uşor cu transportul în oraş”, a precizat Alexandru Irimia de la Telelink.

Bilete cumpărate cu un click

RAT urmează să continue pe aceeaşi linie în perioada următoare cu digitalizarea achiziţiei de bilete şi a controlului. „Există un plan pe care l-am făcut şi pentru o dezvoltare ulterioară, respectiv introducerea unor facilităţi noi. Ce este important de precizat este că, prin această aplicaţie, se pot cumpăra titluri de călători la acelaşi tarif al biletelor şi abonamentelor disponibile. Există un comision foarte mic pe care îl suportă operatorul de transport, de sub 1%. Călătorul nu suportă nici un leu în plus, va putea cumpăra bilete sau abonamente cu un singur click din aplicaţia mobilă. În momentul de faţă, am introdus un sistem de validare şi de control care să fie foarte uşor de folosit pentru călători, în contextul în care mijloacele de transport încă nu au fost dotate cu validatoare mai moderne care să aibă şi un cititor de coduri quad, care să permită citirea acestor bilete electronice. Respectiv, fiecare călător, în momentul în care şi-a cumpărat un bilet, după ce a urcat în mijlocul de transport poate să-şi valideze călătoria cu un singur click. Se porneşte un proces dinamic care nu poate fi fraudat, controlorul poate să-l inspecteze vizual. Aceste lucruri sunt disponibile în momentul de faţă”, a mai spus reprezentantul firmei care implementează proiectul.

RAT scapă de aplicaţia I POPRIRE în ianuarie

City-managerul Sorin Manda a ţinut să precizeze că RAT va beneficia în continuare de investiţii, fie din fonduri proprii, fie din finanţări europene, cu sprijinul primăriei, menţionând contractul pentru reabilitarea unei părţii din linia de tramvai şi firul de contact, parteneriatul cu Ministerul Dezvoltării pentru achiziţia de tramvaie, creditul accesat de Primăria Craiova de la BERD pentru 38 de autobuze noi şi leasingul financiar în curs de contractare de către RAT pentru alte 10 autobuze. „Sunt în discuţii cu BERD pentru reabilitarea autobazei 1. Pe fonduri europene, avem şi modernizarea depoului de tramvai. Săptămâna trecută, s-a lansat licitaţia pentru achiziţia a 20 de adăposturi destinate staţiilor de autobuz. În următoarele două săptămâni vom crea o nouă facilitate pentru călători: vor fi 10 automate noi de bilete, puse în special în zonele în care sunt foarte mulţi călători. Vor fi foarte prietenoase, sunt modernizate la costuri minime de compania Telelink. Când vor veni autobuzele noi, vom achiziţiona şi 50 de validatoare quad. Vrem să renunţăm uşor la biletele şi abonamentele tradiţionale, sunt undeva la peste 5.000 de carduri contactless date către clienţii RAT. Nu este o sumă mică, nici foarte mare, nici nu am început agresiv. Problemele financiare pe care le-a avut RAT, acel proces pierdut cu ANAF, cele 170 miliarde au fost eşalonate şi luna ianuarie este ultima lună în care avem de plătit. Au fost cinci ani grei pentru RAT, poate nici dezvoltarea pe care opinia publică şi călătorii noştri şi-au dorit-o nu a avut o viteză atât de mare de dezvoltare. Au fost 170 miliarde de lei pe care noi a trebuit să le plătim din cauza greşelilor unor foşti manageri din perioada 2008-2012. Vreau să-l felicit pe Marcel Tănăsescu şi echipa de la RAT că au reuşit să se ţină de scadenţar şi să scăpăm de această datorie istorică”, a spus Sorin Manda.
Pe tot ecranul