PNL Vâlcea: Învăţământul tehnologic, bătaia de joc a Ministerului Educaţiei

„Învăţământul tehnologic şi cel profesional reprezintă pepiniera meseriaşilor din România, investiţia în acest tip de învăţământ este singura cale prin care se poate salva, în al doisprezecelea ceas, piaţa muncii din ţara noastră. Din acest motiv, Ministerul Educaţiei ar trebui să-şi arate interesul, şi nu nepăsarea, faţă de acest tip de învăţământ. În ciuda declaraţiilor publice ale Ministerul Educaţiei privind susţinerea învăţământului tehnologic, sunt destule motive care dovedesc profunda indiferenţă şi necunoaştere a particularităţilor acestui tip de învăţământ”, transmite Comisia socio-profesională a cadrelor didactice liberale Vâlcea, într-un comunicat de presă.

0

„Iată câteva dintre motivele care au produs indignare în rândul cadrelor didactice care îşi desfăşoară activitate în licee tehnologice, ale elevilor şi părinţilor:
Conform Notei Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 3302/DGISSEP/2.11.2018 cu privire la perioadele de desfăşurare a examenelor de corigenţe în anul şcolar 2018-2019, perioada de desfăşurare a examenelor de corigenţă pentru toate clasele este 15-25 iulie 2019. Acest lucru nu este corelat cu structura anului şcolar pentru învăţământul tehnologic, unde elevii de clasa a IX-a au luat vacanţă pe data de 19 iulie, adică exact la mijlocul perioadei în care se desfăşoară examenele de corigenţă! Acestor elevi, dar şi celor de clasa a X-a care au terminat cursurile pe data de 12 iulie, „specialiştii” din minister nu le dau posibilitatea să se pregătească pentru susţinerea acestor examene!
O altă situaţie extrem de gravă este cea a transferurilor de elevi de la liceele tehnologice, cu precădere către colegiile naţionale, fapt care conduce la existenţa unor clase cu efective care uneori depăşesc 40 de elevi şi a altora care sunt în pericol de desfiinţare ca urmare a plecării elevilor. Deşi în lege sunt stipulate clar condiţiile în care se pot face transferuri, sunt găsite aproape întotdeauna acele „situaţii excepţionale” care permit aprobarea acestora, chiar de către MEN! Amintim, din nou, „minţilor luminate” din minister că în Strategia educaţiei şi formării profesionale din România pentru perioada 2016-2020, aprobată prin HG 317/2016 este prevăzută ca ţintă strategică: „Creşterea ponderii elevilor cuprinşi în învăţământul liceal tehnologic şi în învăţământul profesional la 60% în 2020, faţă de 49,8% în 2014”.
În judeţul Vâlcea, situaţia transferurilor elevilor de la liceele tehnologice către colegiile naţionale este alarmantă! Cum poate funcţiona eficient şi cum se poate face educaţie de calitate în clase cu 40 de elevi? Cine avizează funcţionarea unor clase cu mult peste numărul permis de lege? Cum să pui în pericol funcţionarea unor clase de liceu tehnologic din cauza migraţiei şcolare fără ca acest fenomen să fie stopat, cercetat şi sancţionat? Cine achită «nota de plată» pentru acest dispreţ sau nepăsare faţă de învăţământul tehnologic? Acestea sunt întrebări la care aşteptăm răspuns de la conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Vâlcea şi de la cea a Ministerului Educaţiei Naţionale”, se arată în comunicatul citat.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ