Senatorul Bulacu îi solicită ministrului turismului clarificări despre clipul de promovare a României

Romulus Bulacu, senator PNL de Vâlcea, i-a adresat ministrului turismului, Bogdan Trif, mai multe întrebări care vizează clipul de promovare turistică a României. Parlamentarul liberal consideră că acest clip este incomplet: se adresează unui public restrâns, având în vedere că varianta prezentată este doar în limba română, fără subtitrare, nu cuprinde zone semnificative ale ţării şi nu menţionează că România deţine Preşedinţia Consiliului UE 2019.

0

„Recent, aţi lansat clipul video de promovare turistică a României. Având în vedere caietul de sarcini publicat pe site-ul ministerului, vă rog să-mi comunicaţi, punctual, răspunsul pentru următoarele întrebări:
1. Ce s-a întâmplat cu variantele prevăzute iniţial, respectiv prezentările în engleză, spaniolă şi franceză şi subtitrările aferente?
2. Clipurile pentru pieţele de incoming se fac în engleză, în limba ţării de adresabilitate a clipului, în limba ţării de destinaţie, dar cu subtitrare în engleză sau fără mesaj voce, doar cu fundal sonor. În final, cărei pieţe vă adresaţi, având în vedere că varianta prezentată este doar în limba română, fără subtitrare?
3. Este tot mai greu să intraţi în mintea consumatorului. De aceea, vă întreb ce studiu se află în spatele realizării clipului, ce anume a determinat prezentarea anumitor obiective turistice, în dauna altora?
4. Aţi cerut, de asemenea, ca la finalul prezentării, să fie marcată, printr-un carton, Preşedinţia Consiliului UE 2019. Din ce motive aţi renunţat la această idee de promovare?
5. Dacă bugetul iniţial propus a fost 190.000 lei fără TVA, la cât se ridică, în final, costurile totale pentru clipul de promovare?
6. Vor mai exista, aşa cum a fost cerut iniţial, şi variantele scurte de 10, 15 şi respectiv 30 de secunde?”, arată senatorul Bulacu în documentul menţionat.