De ani buni, Ministerul Transporturilor (MT) şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-au ales cu o „belea“ pe cap: Asociaţia Pro Infrastructura. „Reprezentăm societatea civilă şi acţionăm pentru a aduce transparenţă şi promptitudine în dezvoltarea infrastructurii în România. Suntem o asociaţie de drept privat, fără scop patrimonial, non-profit, non-guvernamentală şi apolitică. Misiunea Asociaţiei Pro Infrastructura este de a susţine şi promova dezvoltarea infrastructurii ca factor cheie în obţinerea prosperităţii şi creşterii sustenabile a României. Organizaţia este un vehicul de reprezentare a intereselor societăţii civile, scopul nostru având un caracter informativ şi analitic“, se menţionează pe web-site-ul ONG-ului.
Ei bine, această plăpândă organizaţie reuşeşte ceea ce nici măcar un mijloc media din România nu a mai făcut vreodată: o monitorizare strictă a tuturor operaţiunilor Companiei, fie că este vorba de procese de obţinere a avizelor, fie că vorbim despre execuţie lucrări la drumuri şi căi ferate, şi o estimare în majoritatea cazurilor şocant de realistă a promisiunilor şi termenelor avansate de reprezentanţii CNAIR sau de cei ai Ministerului Transporturilor. Nu de puţine ori, previziunile specialiştilor asociaţiei au spulberat minciunile guvernanţilor, indiferent de tabăra politică din care aceştia au făcut parte. La începutul acestei săptămâni, pe pagina oficială a Pro Infrastructura de pe una dintre reţelele de socializare, a fost postat un scurt comunicat de presă menit a demonta promisiunile avântate ale politicienilor aflaţi acum la putere, promisiuni la baza cărora stau estimările nesimţit de optimiste ale aşa-zişilor specialişti ai CNAIR.
«După Călin Popescu Tăriceanu săptămâna trecută, astăzi epidemia de minciună sfruntată vărsată de CNAIR şi preluată fără niciun fel de filtru de „liderii” politici face o nouă victimă: Rovana Plumb, „ministrul” interimar al Transporturilor. La dezbaterea bugetului de stat, Rovana Plumb promite fără responsabilitate, fără ruşine şi fără să gândească: „Pentru anul 2019, vom putea să dăm în trafic în ceea ce priveşte autostrăzile 180 de kilometri”. Se promite inaugurarea inclusiv a unor tronsoane unde nici nu s-au început lucrările în teren, iar termenele contractuale de proiectare şi execuţie sunt de 19 luni (A3 Borş-Biharia), 24 luni (A3 Râşnov-Cristian) sau 3 ani (A7 Centura Bacău şi DX12 Craiova-Slatina). Se va întâmpla ceva la final de 2019 când, EVIDENT, declaraţiile sforăitoare de acum se vor dovedi că sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane şi minciuni gogonate? NU, NIMIC! Deoarece nimeni nu-i trage la răspundere pe aceşti indivizi care nu au pic de jenă sau limite ale bunului simţ. Aşa cum am explicat în 8 ianuarie scenariul realist ne indică 43,28 km noi de autostradă în 2019, iar cel foarte optimist 69,18 km”, se arată în postarea celor de la Asociaţia Pro Infrastructura de pe Facebook.
Poate vă întrebaţi de ce am da crezare acestei postări… Două sunt motivele care ne îndreptăţesc să o facem. Primul, şi cel mai elocvent, este acela că şi anii trecuţi Asociaţia a făcut previziuni cu privire la numărul de kilometri de autostradă care vor fi inauguraţi şi, de fiecare dată, estimările acesteia au fost cu mult mai realiste decât cele ale politicienilor aflaţi în goană după capital politic ieftin obţinut. Al doilea argument, unul simplu şi plin de bun simţ: organizaţia nu are culoare politică, nu e nici liberală, nici useristă, nici socialistă. Este doar realistă! O calitate care lipseşte în prezent clasei politice româneşti, de la stânga la dreapta…

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ