Reprezentanţii gigantului chinez Huawei au vizitat, recent, municipiul Craiova pentru a oferi autorităţilor locale soluţii care să transforme oraşul într-un „smart city“. După o zi petrecută în capitala Olteniei şi o discuţie cu reprezentanţii municipalităţii, asiaticii s-au declarat încântaţi şi au promis că vor reveni. Puţin probabil însă ca acest lucru să se şi întâmple. Nu pentru că nu ar putea ajunge la o înţelegere cu autorităţile locale şi nici din pricina partenerilor americani care şi-au rugat aliaţii să stea departe de firma chineză, ci din simplul motiv că municipiul nu are nevoie de noi achiziţii de tehnologie. Craiova este, de multă vreme, un „smart city“. Însă, spre deosebire de alte metropole europene, care investesc în tehnologie care să le poarte în viitor, Bănia oferă opţiunea de a privi către trecut. Cea mai la îndemână dovadă sunt info-chioşcurile destinate turiştilor, amplasate în câteva puncte din centrul oraşului. Astfel, dacă ai noroc să găseşti unul funcţional, ceea ce este dificil spre improbabil, poţi să descoperi informaţii uimitoare despre Craiova. Spre exemplu, nu mai departe de săptămâna trecută, info-chioşcul amplasat în Piaţa „Fraţii Buzeşti“ a prins, din senin, viaţă. Astfel, curioşii atraşi de strania lumină care răzbătea din ecranul murdar aveau ocazia să afle că Lia Olguţa Vasilescu este încă primar al municipiului, Cristina Calangiu ocupă funcţia de viceprimar, ba chiar cum este structurat bugetul pe anul… 2012!
Deşi cârcotaşii ar putea spune că aceste info-chioşcuri, vreo cinci la număr, sunt (însă) o dovadă de incompetenţă şi amatorism, noi credem că ele sunt parte a unei strategii cel puţin inovatoare de a promova cam singurul lucru cu adevărat de valoare al oraşului: trecutul!