Proiectul aflat pe masa consilierilor locali craioveni prevede trecerea în intravilan a două parcele din extravilanul Craiovei, în suprafaţă totală de peste 20 de hectare, amplasate lângă centura de nord a oraşului, pas necesar pentru avansarea proiectului de spital regional de urgenţă. Unitatea medicală, una din cele trei de acest gen propuse a se realiza la nivel naţional, va fi ridicată pe un teren aflat până recent în ograda Ministerului Apărării Naţionale, de unde a fost transferat de Guvern în administrarea Ministerului Sănătăţii.
Potrivit documentaţiei care aşteaptă votul consilierilor municipali craioveni, suprafaţa care făcut obiectul PUZ-ului va deveni teren intravilan al Craiovei, fiind desemnată ca „zonă cu funcţiuni complexe şi servicii – subzone instituţii de sănătate; zona spaţii verzi amenajate; zona de comunicaţie rutieră şi amenajări aferente”, beneficiind de un procent de ocupare a terenului (POT) maxim propus de 30%, şi de un regim maxim de înălţime 2S+P+5. Potrivit raportului întocmit de Direcţia de urbanism a Primăriei Craiova, unitatea medicală de pe Centură va beneficia de locuri de parcare exclusiv în subsolurile construcţiilor prin cele două niveluri subterane, precum şi de o zonă verde amenajată conform standardelor legale în vigoare: „Spaţiile neconstruite şi neocupate de accese şi trotuare de gardă vor fi înnierbate şi plantate cu un arbore la fiecare 100 m2”.

Conductele OMV şi „Brazda lui Novac”, primii „pacienţi” ai spitalului

Pentru accesul în incintă, cerinţa urbaniştilor primăriei a fost de realizare a minimum două căi, una din centura de nord a Craiovei, cealaltă din drumul judeţean care se învecinează cu terenul ajuns în administrarea Ministerului Sănătăţii, precum şi posibilitatea transportului pacienţilor pe calea aerului, prin realizarea unui heliport. „Se vor asigura minimum două accese auto şi pietonale separate pentru obiectivul de investiţii propus, ce vor face legătura cu reţeaua de circulaţie majoră, respectiv la sud Şoseaua de centură a municipiului Craiova (Ocolitoarea Nord) şi DJ 643F Craiova-Gherceşti la Est. Accesul carosabil rezervat salvării/intervenţiilor de urgenţă nu va intersecta aleile de acces carosabil pentru personal şi pacienţi. Se va asigura infrastructura necesară intervenţiei de salvare aeriană (heliport)”. PUZ-ul contractat de primărie prevede trei căi de acces, două din centură, cu reamenajarea unuia din sensurile giratorii din vecinătate, plus una din drumul judeţean, rezervată ambulanţelor. Trebuie precizat că, pe lângă constrângerile pur urbanistice, PUZ-ul identifică şi probleme de altă natură. În primul rând, proiectanţii şi constructorii care vor lucra la viitorul spital regional au de evitat câteva conducte ale OMW Petrom şi Romgaz, cărora trebuie să le rezerve o suprafaţă de protecţie. De acelaşi regim beneficiază şi un sit arheologic. Este vorba despre sit-ul „Brazda lui Novac”, a cărui zonă de protecţie se suprapune cu parcelele Ministerului Sănătăţii, suprafaţa respectivă urmând a fi exclusă de la lucrările de construcţie, potrivit avizului condiţionat emis de Ministerul Culturii.
De menţionat că este vorba de a treia variantă de amplasament pentru edificarea unui spital regional de urgenţă la Craiova, care să deservească întreaga regiune Oltenia. Anterior, oficialii Ministerului Sănătăţii ochiseră un teren, tot al MApN, situat de cealaltă parte a centurii de nord, variantă abandonată în cele din urmă, unul dintre motivele invocate fiind suprafaţa insuficientă. La debutul proiectului, localizat pe finalul guvernării Tăriceanu, mai-marii Consiliului Judeţean Dolj au marşat pe un amplasament pe raza comunei Pieleşti, unde administraţia judeţeană primise, prin donaţie, o suprafaţă de şapte hectare. Pentru realizarea spitalului regional a fost luată în calcul şi fosta unitate militară de la Aeroport, intrată de asemenea în patrimoniul CJ Dolj.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ