În acest context, Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a evidenţiat rolul major pe care l-au avut, în atingerea performanţei, investiţiile semnificative derulate la acest obiectiv strategic al consiliului judeţean, care au culminat cu proiectul în valoare totală de peste 24 de milioane de euro, pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare.
„La congresul anual recent desfăşurat în Bruxelles, Airports Council International Europe, organizaţie care reprezintă interesele a peste 500 de aeroporturi, a prezentat un raport complex în privinţa dinamicii conectivităţii, document care a produs, pentru noi, o surpriză plăcută – o veste foarte bună, pe care ne bucurăm să o putem transmite. Astfel, la categoria sa de trafic, aeroportul nostru se situează pe un onorant loc 3 la nivel internaţional în ceea ce priveşte evoluţia conectivităţii directe, un indicator care ia în considerare numărul destinaţiilor către care sunt operate zboruri directe, dar şi frecvenţa acestor curse. Mai exact, în ultimii cinci ani, AIC a înregistrat, la acest capitol, o creştere cu aproape 500 la sută, ceea ce reflectă ascensiunea remarcabilă pe care o are aeroportul din Craiova.
Este o imagine clară a faptului că, în prezent, suntem legaţi prin rute aeriene directe cu mari oraşe din Europa şi din afara ei – un fenomen care se amplifică, dacă ne gândim că, în lunile mai şi iunie, au crescut frecvenţele zborurilor pe trei destinaţii, astfel că am ajuns la peste 60 de aterizări şi decolări în fiecare săptămână.
Desigur că toate acestea nu ar fi fost posibile dacă nu am fi crezut cu toată convingerea în proiectul de revitalizare a Aeroportului Internaţional Craiova, un proces investiţional pe care l-am susţinut cu sume consistente din bugetul propriu al Consiliului Judeţean Dolj şi pentru care am obţinut, ulterior, finanţare din fonduri europene. Am reuşit, în felul acesta, să asigurăm terminale moderne, dotări performante şi, cel mai important, o pistă de aterizare – decolare la nivelul celor mai exigente standarde.
Este şi rezultatul implicării totale şi al eforturilor intense depuse de colegii noştri de la aeroport, eforturi care îşi primesc tot mai des recunoaşterea. De altfel, chiar în urmă cu câteva zile, directorul general al AIC, Mircea Dumitru, a fost invitat la Bucureşti, la întrunirea Comitetului de Monitorizare pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare, pentru a prezenta proiectul privind reabilitarea infrastructurii de mişcare, considerat drept un exemplu de bune practici.
Suntem convinşi că tendinţa de creştere va continua, acesta fiind şi motivul pentru care, începând din 2018, ne concentrăm atenţia şi resursele financiare pentru o nouă etapă în evoluţia Aeroportului Internaţional Craiova, prin ceea ce înseamnă extinderea terminalelor de sosiri şi de plecări – o investiţie de aproape 8 milioane de euro, menită să majoreze capacitatea de operare până la aproximativ 900.000 de pasageri pe an“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.
Conform Raportului privind conectivitatea aeroportuară pentru anul 2018, Aeroportul Internaţional Craiova se situează în grupa a patra de trafic (până la 5 milioane de pasageri pe an), pe poziţia a treia în ceea ce priveşte evoluţia conectivităţii directe, înregistrând o creştere cu 492,7 % comparativ cu anul 2013.

Aeroportul Internaţional Craiova, obiectiv aflat în subordinea Consiliului Judeţean Dolj, a fost revitalizat, începând cu anul 2009, printr-o serie de investiţii care au depăşit 40 de milioane de euro, peste jumătate din această sumă fiind atrasă printr-un proiect cu fonduri europene, restul fiind bani de la bugetul propriu al instituţiei condusă de Ion Prioteasa. Cu ajutorul lor, au fost derulate ample lucrări care au vizat, printre altele, reabilitarea şi modernizarea pistei de decolare-aterizare, a sistemul de balizaj, precum şi renovatea şi extinderea căii de rulare şi a platformei de îmbarcare. Aeroportul Internaţional Craiova se poate lăuda, în prezent, cu terminale moderne, separate, pentru sosiri şi plecări, un nou turn de control şi echipamente performante, autobuze pentru transportul pasagerilor la şi de la aeronave, toate la nivelul exigenţelor internaţionale.