La finalul lunii trecute, vicepremierul Viorel Ştefan a anunţat, cu surle şi trâmbiţe, proiectele strategice de infrastructură pe care Guvernul şi-ar dori să le construiască în sistem de parteneriat public-privat. Printre acestea, în „pagina cu vise“ a vicepremierului apărea şi Autostrada Sudului, de la Alexandria la Lugoj, cu trecere prin Craiova, Calafat şi Drobeta – Turnu Severin. Vorbim despre 550 de kilometri noi de autostradă, adică aproape cât a reuşit ţara noastră să construiască în 28 de ani! Pare „puţin“ nerealist? Să ne gândim doar la faptul că se împlinesc aproape 6 ani de când au început lucrările pentru reabilitarea drumului naţional Craiova – Calafat, 80 de kilometri amărâţi de-a lungul cărora trebuia turnat un nou strat de asfalt. 70 de luni mai târziu, lucrările nu s-au încheiat, existând chiar porţiuni de drum unde stadiul reabilitării se apropie vertiginos de ZERO. Toate astea în condiţiile în care CNAIR nu a avut probleme în a asigura finanţarea necesară pentru ca cele două firme care au câştigat licitaţiile pentru acest drum să poată duce la bun sfârşit lucrările.
Aşadar, deşi se chinuie de aproape 6 ani să reabiliteze un drum de 80 de kilometri deja existent, Guvernul promite acum construirea, de la zero, a unei autostrăzi între Craiova şi Calafat, cu tot ce presupune asta, de la studii, la exproprieri şi până la execuţia efectivă. Ce-i drept, vicepremierul Viorel Ştefan n-a spus şi când ar trebui să fie gata, deci ne putem imagina că 2120 este un termen realist!