Drumul expres Craiova-Piteşti riscă să rămână un proiect pe hârtie

0

Legătura rutieră modernă între Piteşti şi Craiova rămâne, pentru moment, un simplu proiect. Când nu sunt amânate, licitaţiile sunt contestate în justiţie.
Povestea începe cu un studiu de fezabilitate în anul 2008, care prevede ca între cele două oraşe să se construiască un drum expres. Din lipsă de fonduri, proiectul rămâne blocat. În 2013, a apărut ideea de a construi acest proiect în regim de concesiune, dar nici această cale nu face lucrurile să avanseze. În 2016, studiul iniţial era deja depăşit şi s-a iniţiat procedura de actualizare, numai că acum s-a dorit construirea unei autostrăzi, în locul drumului expres.
Schimbarea de guvern a dus la un nou blocaj. În 2017, noul guvern PSD a anulat tot ce făcuse guvernul anterior şi a decis să lanseze o licitaţie pe baza vechiului studiu de fezabilitate din 2008, cu toate că între timp pe traseul propus fusese construită o fabrică! Atât de grăbiţi au fost cei de la CNAIR, încât au lăsat documentaţia incompletă şi, mai mult decât atât, au deschis ofertele înainte de soluţionarea contestaţiilor. Numai că avântul tovărăşesc al celor de la CNAIR s-a dovedit neinspirat: în noiembrie, Curtea de Apel Bucureşti a admis contestaţiile formulate de constructori, ceea ce înseamnă în practică anularea licitaţiei.
Cel mai recent episod al acestei triste înşiruiri de ocazii ratate şi eforturi risipite s-a consumat luni, 19 martie. Curtea de Apel Bucureşti a respins cererea de revizuire formulată de CNAIR şi a dispus formarea unui nou dosar, declinându-şi competenţa de soluţionare a acestuia în favoarea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Între timp, rămâne executorie decizia definitivă din noiembrie, ceea ce înseamnă că lucrările pe tronsoanele 3 şi 4 vor rămâne blocate fără vreo perspectivă clară de soluţionare.
Se împlineşte un deceniu de la finalizarea studiului din 2008. Un deceniu în care dezvoltarea economică a Olteniei a fost frânată de lipsa infrastructurii moderne. Un deceniu de întârzieri în care lipsa de viziune, incompetenţa sau pur şi simplu reaua voinţă ne-au făcut să pierdem şi bani, şi oportunităţi.
Aştept, totuşi, ca autorităţile să se trezească măcar acum, în ceasul al doisprezecelea! Oltenia are nevoie ca acest drum expres să fie construit, dar mai ales să fie construit bine! Conducerea CNAIR pare animată de dorinţa de a tăia cu orice preţ o panglică, uitând parcă de faptul că graba şi incompetenţa au dus la surparea autostrăzii dintre Orăştie şi Sibiu!

Deputatul Ionuț Stroe – PNL

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ