Dacă în urmă cu ani erau renumiţi pentru mişcările sindicale de forţă prin care solicitau măriri salariale într-o bună măsură aberante, iată că avenit vremea ca mişcarea sindicală din SNCFR să se maturizeze şi să înţeleagă faptul că bunăstarea membrilor de sindicat, angajaţii SNCFR, este direct proporţională cu veniturile şi rata de profitabilitate a societăţii pentru care lucrează. Încet, încet, odată cu schimbarea de gardă şi la vârful mişcării sindicale din CFR, acţiunile sindicatului au trecut dincolo de discuţii în contradictoriu cu conducerea SNCFR pe tema veniturilor salariale şi au început să meargă în profunzime, să atingă aspectele reale care au dus la prăbuşirea operatorului naţional de transport pe calea ferată. Una dintre acţiunile gândite de sindicalişti şi sprijinite de conducerea SNCFR, prin care se încearcă sensibilizarea opiniei publice vizavi de situaţia dezastruoasă a SNCFR, se află în plină desfăşurare în aceste săptămâni. Sub numele „#SEPOATE“, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi-a propus să strângă peste două milioane de semnături pentru o petiţie care solicită introducerea în ”Proiectul de Ţară, care va fi finalizat cu ocazia Centenarului «România 2018», a investiţiilor multianuale în Căile Ferate Române”. În acest sens, din fonduri proprii, sindicaliştii au reabilitat la standarde europene un vagon de călători pe care îl plimbă, câte o săptămână, în fiecare dintre cele opt regionale feroviare din ţară. „Ceea ce vrem noi este să demonstrăm că nu neapărat cu bani foarte mulţi se poate călători în condiţii civilizate cu trenul SNCFR. Acest vagon pe care îl vedeţi la Craiova a fost reabilitat în atelierele SNCFR cu banii noştri. Costurile nu au fost deloc unele exorbitante. Noi sperăm să strângem cele 2 milioane de semnături şi să reuşim să introducem în viitorul proiect de ţară o propunere de investiţii multianuale în sectorul transportului feroviar“, a declarat Gheorghe Frăţică, liderul filialei craiovene a FNFMCV.
Vagonul reabilitat de sindicalişti este unul la standarde europene, beneficiind de aer condiţionat, internet gratuit, sistem audio-video, scaune şi banchete restilizate şi mult mai confortabile. La sosirea vagonului în Craiova, pe lângă sindicalişti, a asistat şi conducerea Regionalei Craiova a SNCFR, semn că dincolo de orgolii şi agende separate, mişcarea sindicală şi patronatul SNCFR şi-au dat mâna în speranţa salvării transportului pe calea ferată. Mai rămâne doar ca adevăratul gropar al CFR-ului, clasa politică, să conştientizeze situaţia dramatică în care se află acest domeniu strategic al economiei româneşti şi să găsească soluţii pentru renaşterea transportului feroviar în România.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ