Reprezentanţii CJ Dolj, prezenţi la deschiderea Serviciului de Evidenţă Publică din Cerăt

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a participat, marţi, alături de vicepreşedintele Oana Bică, la evenimentul prilejuit de începerea activităţii Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP), la sediul Primăriei Comunei Cerăt.

0

Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, a evidenţiat faptul că, prin inaugurarea noii structuri, cea de-a 47-a din judeţ, Doljul îşi consolidează statutul de lider naţional în ceea ce priveşte descentralizarea serviciilor de evidenţă a persoanelor. „Îmi face mare plăcere să mă aflu în Cerăt, o comună cu oameni destoinici și muncitori, iar această realizare – înfiinţarea serviciului comunitar de evidenţă a persoanelor – reprezintă un argument în plus. Să ştiţi că, din acest punct de vedere, al creării acestor de structuri locale prin care, practic, facilităm accesul doljenilor la obţinerea unui nou act de identitate, suntem primul judeţ din ţară. Astăzi, inaugurăm cel de-al 47-lea serviciu de acest gen şi reuşim astfel să venim în sprijinul celor aproximativ 4.200 de locuitori din Cerăt, care nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în acest sens la Segarcea, ceea ce se traduce în economii de bani şi de timp. Aveţi un primar care, sprijinit de aparatul propriu şi de o echipă de consilieri locali implicaţi şi bine pregătiți, a știut foarte bine să utilizeze banul public în interesul comunității. Mă bucur că în fruntea comunei se află un om tânăr, care s-a «bătut» pentru racordarea localității la rețeaua de canalizare și sistemul de alimentare cu apă, iar pentru acest nou obiectiv al comunei Cerăt doresc să vă felicit“, a declarat președintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

„Locuitorii din Cerăt nu se vor mai deplasa la Segarcea”

Primarul comunei Cerăt, Ionuţ Barbu, a apreciat susţinerea de care s-a bucurat iniţiativa înfiinţării serviciului local de evidenţă a persoanelor, atât din partea consilierilor locali, cât şi a autorităţilor judeţene. „Pentru noi, este o zi foarte importantă. Începând de astăzi, locuitorii din Cerăt nu se vor mai deplasa la Segarcea pentru a-și obţine actele de identitate şi astfel nu vor mai pierde timp preţios pe drum. Doresc să adresez mulțumirile noastre atât conducerii Consiliului Județean Dolj, cât și celei a Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor, pentru colaborare și pentru modul în care ne-au sprijinit în această inițiativă. În egală măsură, le mulțumesc și funcționarilor publici, colegilor mei din Primăria Comunei Cerăt, și consilierilor locali, care au înțeles necesitatea și oportunitatea implementării acestui proiect, în beneficiul comunității noastre.

Inaugurarea de astăzi deschide seria unor realizări pe care ni le dorim în acest an, obiective între care se numără centrul medical din comună, căminul cultural, pentru care urmează să fie lansate procedurile în perioada imediat următoare, dar și lucrările la rețelele de apă și canalizare, în cadrul master planului județean, demers în care, încă o dată, ne-am bucurat de susținerea CJ Dolj“, a afirmat primarul comunei Cerăt, Ionuț Barbu.

Doljul, pe primul loc la numărul de servicii locale de evidenţă publică

La rândul său, directorul executiv al Direcţiei Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor Dolj, Ciprian Bobocică, a precizat: „Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Cerăt este cea de-a 47-a structură de profil înfiinţată în judeţul nostru. Este un moment important pentru locuitorii din Cerăt, care vor putea depune cererile de eliberare a actelor de identitate şi vor putea obţine aceste documente chiar aici, în comună, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la Segarcea o dată pentru a-şi înregistra solicitările, apoi, din nou, pentru ridicarea actelor. Doljul este judeţul cu cel mai mare număr de servicii locale de evidenţă a persoanelor din ţară şi, în acest fel, Consiliul Judeţean Dolj reuşeşte să contribuie la apropierea de cetăţeni a acestui tip de serviciu public”.