Denumită limbaj tehnic „ecoduct”, construcția va avea peste 300 de metri lungime și circa 100 de metri lățime; cea mai mare lățime dintre toate podurile de traversare peste apă din România.
„Pentru asigurarea menținerii coridorului ecologic regional dintre Munții Căpățânii, Munții Cozia și Munții Făgăraș, precum și pentru a reduce impactul datorat construcției nodului rutier de la Cornetu și a menținerii astfel a unui nivel de trafic ridicat pe sectorul DN7, dintre Cornetu și Brezoi, este necesară construcția unui ecoduct în nordul localității Călinești, la aproximativ 300 m sud faţă de podul rutier actual pe care DJ703M le are peste râul Olt”, potrivit CNAIR
Astfel, ecoductul reprezintă o măsură de fragmentare și de reducere a impactului viitoari autostrăzi și a DN7, susține CNAIR.

Directorul Asociației Pro Infrastructura: „ Un coridor pentru mamiferele mari este avantaj și pentru oameni”
„DN7, așa cum este el acum foarte circulat, mai ales de trafic greu, nu este – cum se spune în limbaj tehnic – permeabil. Adică este o barieră în calea animalelor care nu pot trece dintr-o parte în alta, peste Valea Oltului. Traficul este blocajul principal, animalele sunt speriate, evită zona din cauza traficului, a zgomotului. În zona aceasta a Meridionalilor practic coridoarele ecologice din punct de vedere al mamiferelor mari sunt întrerupte”, a declarat pentru HotNews Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura:.
Ciurea spune că factorul de siguranță este foarte important și de neignorat în acest caz și dă exemplul Greciei unde pe autostrada Egnatia Odos (A2) au fost constant probleme cu urșii care rupeau gardurile și intrau pe autostradă pentru că nu aveau zone de traversare.
Ecoductul face parte din contractul pentru autostrada A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 3 (37,4 km), contractată în 2022 cu italienii de la WeBuild pentru circa 5,3 miliarde de lei.