Autostrada Sibiu-Pitești: Turcii sunt în grafic cu viaductul Boița dar în urmă cu alte tronsoane

Asocierea turcă Mapa – Cengiz lucrează la viaductul de 650 metri de la Boița, de pe secțiunea 2 a Autostrăzii (A1) Sibiu, dar alte tronsoane ale acestei secțiuni sunt încă în faza de proiectare. După această etapă, constructorul ar trebui să demareze rapid cât mai multe fronturi de lucru, pentru ca autostrada dintre Boița și Cornetu (31,3 km) să fie gata în 2028, potrivit contractului.

0

Inginerul  Alexandru Bogdan, reprezentant al constructorilor , a declarat că lucrările se află  la un stadiu de 20% în zona viaductului Boița. De asemenea, se executau drumurile tehnologice necesare accesului către tunelul Robești și urma să se dea startul producției de grinzi în fabrica proprie a antreprenorului, aflată la Sibiu.

Pe șantier s-a aflat, zilele trecute, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, pentru a verifica evoluția lucrărilor

Potrivit oficialului de la Transporturi, stadiul lucrărilor la viaductul de la Boița este următorul:

  • au fost forați, armați și turnați piloții pentru 9 din cele 12 infrastructuri;
  • au fost realizate fundațiile pilelor și culeelor pentru 6 din cele 12 infrastructuri;
  • se execută lucrări de realizare a elevațiilor pilelor, fiind finalizate pentru 2 infrastructuri;
  • au început lucrările de realizare a riglelor;
  • au început lucrările de realizare a drumurilor tehnologice și a platformelor de lucru pentru accesul la tunelurile Robești și Balota, dar și la următoarele 4 viaducte, de la începutul proiectului, sens Boița – Pitești.

De asemenea, se află în curs de finalizare etapa de proiectare, pentru care:

  • documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire este finalizată și urmează a fi avizată pentru 2 tuneluri (Robesti și Balota) și 4 viaducte (viaductele 2, 3, 4, 5 dinspre Boița);
  • studiul geotehnic pentru sectoarele 2, 3 și 4 este predate spre aprobare;
  • proiectul la nivel PAC pentru sectorul 2 și 3 va fi predat, către beneficiar, în vederea avizării, în maximum 2 săptămâni;
  • proiectul la nivel PAC pentru sectorul 4 va fi predat, către beneficiar, in vederea avizării, în maximum 40 de zile.

„Având în vedere importanța construcției acestui lot, respectiv finalizarea lui, este necesar să se încheie cât mai repede această etapă de proiectare și constructorul să înceapă, rapid, cât mai multe fronturi de lucru, în așa fel încât secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu – Pitesti să se finalizeze concomitent sau la o distanță, în timp, rezonabilă“, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Contractul aferent secțiunii 2 a A1 Sibiu – Pitești prevede construcția a:

  • 31,33 km de autostradă
  • 49 de poduri și viaducte
  • 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
  • 1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va supratraversa râul Olt, calea ferată și DN7

Această secțiune prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.

Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km)

Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;
Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);
Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Termen deschidere: 2028.

Facebook Comments