Vâlcea: Deputatul Neaţă îi cere lămuriri ministrului transporturilor despre circulaţia haotică de pe Valea Oltului

Eugen Neaţă, deputat PSD de Vâlcea, i-a adresat ministrului transporturilor o întrebare privind traficul auto aglomerat de pe Valea Oltului, precum şi motivele pentru care calea ferată dintre Podul Olt şi Piatra-Olt nu este electrificată, ceea ce îngreunează traficul feroviar. Parlamentarul social-democrat face aceste demersuri în urma unei discuţii cu jurnaliştii de la publicaţia Indiscret în Oltenia.

0

„Am relatat săptămâna trecută despre întâlnirea pe care am avut-o cu presa vâlceană. Revin astăzi pentru că tocmai am terminat de scris un document pe care îl voi depune în Parlamentul României. A fost redactat la sugestia ziariştilor cu care m-am întâlnit. Este o întrebare pentru Ministerul Transporturilor, care se adresează, firesc, colegului meu social-democrat Sorin Grindeanu, cel ce conduce activitatea acestui minister. Sunt unele chestiuni în viaţa noastră atât de vechi, că ne-am obişnuit cu ele ca şi cum ar fi apărut pe lume împreună cu lucrurile care ne înconjoară. Unul dintre acestea este că, oricât ţi-ai dori să nu ţi se întâmple şi oricât ai munci să nu ţi se întâmple, tot vei avea parte la un moment dat de un blocaj pe drumul care te duce pe Valea Oltului. Mai nou, blocajul de acum se petrece în apropiere de localitatea Boiţa şi poate dura multe ore, de neevitat”, potrivit lui Eugen Neaţă.

„Pe Valea Oltului, trenurile circulă  cu viteza unei biciclete”

„Un prieten care s-a întors recent de la Ljubljana mi-a spus cât de «fericit» a fost ca, după o mie de kilometri parcurşi în 7 ore, să stea încă trei în acest blocaj şi în coada care a urmat de acolo până la intrarea în Râmnicu Vâlcea. Am discutat pe îndelete cu ziariştii vâlceni despre această întâmplare. Nu este vorba despre blocajul produs de un accident rutier şi nici de vreo stâncă prăvălită pe carosabil. Acesta este un şantier, organizat de oameni. Pe care, la căderea serii, nu mai era nici picior de muncitor. Se lucrează zi-lumină, posibil 8 ore, ca la birou. Cu zile libere la sfârşit de săptămână plus sărbători statale şi religioase. Şi toate acestea se întâmplă de zeci şi zeci de ani. Este evident că în sarcinile constructorului nu figurează program de lucru pentru o situaţie în care oamenii şi maşinile lor sunt prinse ca într-un cleşte pe Valea Oltului. În respect faţă de ei, de viaţa şi de timpul lor. Situaţia nu este nouă, cum am spus, dar trebuie expusă cu gravitate dacă vrem o soluţie pentru ea. Jurnaliştii prezenţi la întâlnirea noastră mi-au cerut să mă interesez la Ministerul Transporturilor şi de motivele care au făcut ca trenurile să meargă pe Valea Oltului cu viteza unei biciclete şi fără o linie electrică, aşa cum poţi vedea pe cele mai multe căi feroviare din România. Linia ferată Piatra Olt-Podul Olt este complet neelectrificată.
Tocmai am încheiat acest text şi îl ataşez la mesajul meu de astăzi cu încrederea că poate interesa pe foarte mulţi vâlceni, pe foarte mulţi români”. a anunţat Eugen Neaţă.

Facebook Comments