250.000 de maşini mai vechi de 15 ani ar trebui scoase din circulaţie până în 2026

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunţat, vineri, că România s-a angajat să scoată din circulaţie, în următorii patru ani, 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani. Aceasta este una dintre condiţiile impuse prin PNRR pentru primirea de fonduri europene pentru construirea de autostrăzi. Problema este că, în vreme ce statul ajută proprietarii de „rable“ să-şi cumpere maşini noi, foarte mulţi români preferă încă să-şi cumpere maşini second-hand din Vestul Europei.

0

„Vinerea Verde este o oportunitate grozavă de a vorbi despre planurile noastre verzi, despre ecologie şi despre provocările care urmează: Guvernul şi-a asumat prin PNRR ca, până în anul 2026, să scoatem din circulaţie 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi. Această ţintă ambiţioasă o putem atinge doar dacă Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor acordă ajutor cetăţenilor pentru achiziţionarea unor autovehicule mai puţin poluante. Anul acesta am dublat bugetul Programului Rabla, derulat de Administraţia Fondului pentru Mediu, faţă de anul trecut şi am triplat suma totală de finanţări în cazul maşinilor electrice”, a transmis, vineri, ministrul Mediului, citat de Digi24.
Tanczos Barna a precizat că se va acorda sprijin semnificativ celor care au intenţia să-şi schimbe maşinile mai vechi de 15 ani, însă cărora situaţia financiară nu le permite această achiziţie.

Înmatriculările de maşini second-hand rămân pe primul loc

Eforturile Ministerului Mediului sunt, însă, umbrite de faptul că, deşi număr maşinilor vechi care sunt retrase din circulaţie graţie programelor Rabla ori Rabla Plus este semnificativ, el este mult mai mic decât numărul maşinilor second-hand care sunt aduse în ţară şi puse în circulaţie zeci. „Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi. Rămâne însă varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate“, a Tanczos Barna. 
El a afirmat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante

Facebook Comments