Conducerea RAT Craiova, cot la cot cu mai-marii primăriei, au anunţat debutul noii ere în transportul în comun, într-o conferinţă de presă, de asemenea comună, organizată la sediul societăţii. „Începând de astăzi RAT Craiova implementează sistemul de e-ticketing. Treptat, în următorii ani, vor dispărea în totalitate vechile bilete şi abonamente de hârtie şi vor fi înlocuite cu cartele reîncărcabile, magnetice şi bilete electronice. Sistemul include şi afişarea în toate staţiile de tramvai sau autobuz a timpilor de aşteptare precum şi a liniilor ce deservesc respectiva staţie”, a anunţat primarul Mihail Genoiu. Prezent la rândul său la RAT Craiova, fostul director al societăţii şi actualul administrator public al Craiovei, Sorin Manda, a salutat proiectul derulat de actuala conducere. „Am fost director aici şi trebuie să spun că lipsa unui asemenea sistem o consideram una dintre marile mele regrete. Mă bucur că echipa de la RAT a adus la bun sfârşit acest proiect. Am fost aici şi ştiu cum s-a muncit. Suntem în punctul în care putem vorbi despre un sistem modern, performant”, a spus Manda.

High tech, dar mai domol

Sistemul de e-ticketing derulat de RAT promite să asigure călătorilor accesul la serviciul de transport public pe bază de cartele electronice sau aplicaţii mobile, scopul final fiind eliminarea definitivă a tichetelor clasice. „Călătorul nu mai foloseşte dispozitivul tradiţional (compostor) cu care validează călătoria, el doar se autentifică în platformă cu ajutorul cardului. Există o platformă pe bază de conturi de călător şi ei folosesc cardul contactless sau o aplicaţie de telefonie ori un cod QR”, a explicat Alexandru Irimia, reprezentantul Telelink Services, partenerul RAT în acest proiect. Tranziţia va una lentă, asigură conducerea RAT, pentru a da şansa abonaţilor societăţii să se obişnuiască. Potrivit managerului RAT Craiova, Marcel Tănăsescu, noul sistem va opera, pentru început, în paralel cu cel clasic. „Acesta este primul pas în implementarea, pe mijloacele de transport în comun, a ticketing-ului. Pentru început, vor fi 75 de mijloace de transport în comun dotate cu acest sistem, dar urmează alte 15 autobuze şi 12 tramvaie care vor intra în acest program. Trecerea, procedura în sine, nu va fi foarte simplă, de aceea, până când lumea se obişnuieşte, se va merge în paralel, între 10 şi 16 luni, cu ambele sisteme”, a declarat Marcel Tănăsescu.

RAT, pregătită să se reverse în Zona Metropolitană

Pe lângă saltul tehnologic în privinţa sistemului de plată a călătoriilor, considerat de conducerea primăriei drept un prim pas spre conceptul de Smart City în Craiova, RAT dă semne de expansiune, atât la capitolul parc auto, cât şi în ceea ce priveşte aria de acoperire. „În perioada următoare Primăria Craiova o să achiziţioneze un număr de minim 30 autobuze hibrid şi 17 tramvaie finanţate din fonduri UE precum şi 30 autobuze euro 6 prin contractul cu BERD. În paralel, RAT Craiova urmează să achiziţioneze şi ei alte 10 autobuze. Astfel, transportul public în Craiova o să devină unul modern, de calitate”, a spus primarul Mihail Genoiu. O dată scăpată de concurenţă, după retragerea la boxe a celor de la Bacriz, societatea municipală de transport pare, după spusele edililor, pregătită să atace şi o altă categorie de muşterii: cei din zona metropolitană. „Astăzi am avut şi o şedinţă la Consiliul de Administraţie al Zonei Metropolitane şi s-a decis, la nivelul conducerii să comandăm un studiu de transport metropolian pe care sper să-l avem anul viitor. Odată cu noile achiziţii trebuie să ne uităm şi la transportul din zona metropolitană, din localităţile limitrofe Craiovei, pentru că totul se dezvoltă şi noi ca şi transport public trebuie să ne dezvoltăm”, a anunţat Sorin Manda.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ