Procedura de achiziţie publică pentru „Lucrări de reparaţii şi întreţinere străzi, alei, trotuare şi parcări în municipiul Craiova – acord-cadru” a fost lansată în data de 8 mai 2018, ofertanţii tentanţi de contractul gras pus la bătaie de primărie având timp până în iunie pentru depunerea ofertelor. Pentru evaluarea acestora şi desemnarea câştigătorului, edilii şi-au rezervat o perioadă de aproximativ 6 luni, considerată probabil îndestulătoare, termenul pentru atribuire fiind plasat în luna decembrie a acestui an. Nu există însă nicio garanţie că achiziţia va decurge în parametrii fixaţi de edili dacă e să ţinem cont de experienţa Primăriei Craiova în materie. Precedentul contract cadru a dospit în procedură de achiziţie publică, împănată cu contestaţii, o perioadă îndelungată oraşul rămânând fără firmă de pus plombe pe străzi şi reparat trotuare mai bine de un an, în primul mandat de primar al Liei Olguţa Vasilescu.

Contract de peste 40 de milioane de euro
În speranţa că vor avea cât mai repede cu cine, edilii craioveni se străduiesc să arate că au şi cu ce, punând la bătaie fonduri consistente pentru viitorul acord- cadru. Astfel, potrivit anunţului de participare publicat de municipalitate în sistemul electronic de achiziţii publice, valoarea minimă estimată a acordului-cadru fără TVA este de 10.130.153,90 lei. Valoarea maximă estimată a acordului- cadru fără TVA este însă de 157.139.423 lei, adică ceva mai mult de 34 de milioane de euro. Cu TVA, valoarea în lei a acordului-cadru sare de 186,9 milioane de lei sau 40,6 milioane de euro, ceea ce înseamnă că Primăria Craiova va pompa în reparaţii şi întreţinere de străzi, trotuare şi parcări aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Contracte subsecvente cât o zecime de buget anual al Craiovei
Potrivit documentaţiei de atribuire întocmite de reprezentanţii Primăriei Craiova, caietul de sarcini pentru procedura de achiziţie public datează din luna februarie a acestui an. «Acord-cadru de lucrări având ca obiect „Lucrări de reparaţii şi întreţinere străzi, alei, trotuare şi parcări în municipiul Craiova”, conform cerinţelor Caietului de sarcini nr.26325/13.02.2018. Achiziţia este necesară în scopul satisfacerii cerinţelor desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort deplin, precum şi pentru conservarea patrimoniului rutier, administratorii drumurilor publice executând periodic lucrări de reparaţii a drumurilor, trotuarelor şi aleilor. Cantităţile minime şi maxime estimate pe durata acordului-cadru, precum şi pentru fiecare contract subsecvent sunt conform anexelor la caietul de sarcini», se arată în documentaţia postată în SEAP. Potrivit acestuia, în fiecare din cei patru ani de contract pot fi încheiate între municipalitate şi firma care îşi va adjudeca contractual între 1 şi 4 contracte subsecvente. „Valoarea celui mai mare contract subsecvent estimat a se încheia este de: 38,025,095,40 lei fără TVA (45,2 milioane de lei cu TVA – n.r.)”, se mai arată în anunţul de participare, ceea ce înseamnă că edilii craioveni vor putea pune la bătaie ceva mai mult de 10 la sută din întregul buget anual al primăriei pentru un singur contract. Bugetul aprobat pentru 2018 se ridică, după ultima rectificare, la 421,5 milioane de lei.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ