Conform datelor oficiale, nu mai puțin de 162 de exemplare BMW Seria 7 au fost cumpărate în România în 2024, înregistrând o creștere spectaculoasă de 50% față de anul anterior. Spre comparație, Austria, o țară cu un PIB per capita de aproape trei ori mai mare decât cel al României, a avut mai puține unități vândute din acest model. Și nu doar Seria 7 a fost la mare căutare. SUV-ul de lux BMW X7 s-a vândut în 160 de exemplare, iar spectaculosul BMW XM, un model cu un preț care depășește 170.000 de euro, a fost cumpărat de 62 de români. Per total, modelele de lux ale BMW au atins un volum de 443 de unități vândute, fără a lua în calcul modelele de performanță din gama BMW M.
Paradoxul luxului într-o țară cu salarii mici
Aceste cifre ridică o întrebare inevitabilă: cum se explică acest apetit pentru mașini de lux într-o țară în care salariul mediu este sub 1.000 de euro? În timp ce în multe gospodării românești creșterea costului vieții devine o povară, un segment bine definit al populației nu pare să fie afectat de realitatea economică.
Un factor care contribuie la această tendință este statutul social pe care îl conferă o astfel de mașină. Pentru mulți, un BMW Seria 7 sau un X7 nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al succesului, o declarație vizibilă a statutului financiar. Într-o cultură în care mașina este adesea un indicator al reușitei, investiția într-un automobil de lux devine o prioritate chiar și în detrimentul altor aspecte ale vieții.

România, o piață surprinzătoare pentru producătorii auto premium
Dinamica pieței auto românești demonstrează că, indiferent de indicatorii economici, segmentul de lux are o clientelă stabilă. Constructorii premium, precum BMW, au înțeles că există un segment de consumatori pentru care prețul nu reprezintă un obstacol real. De aceea, România continuă să fie o surpriză pe harta vânzărilor de automobile scumpe, depășind în anumite cazuri chiar și piețele consacrate din Vest.