CJ Dolj a demarat procedura de dezbatere publică pentru modificările propuse, documentele fiind postate pe site-ul instituției. Printre acestea, un proiect de hotărâre privind „aprobarea unor măsuri pentru asigurarea continuității serviciului public de transport județean de persoane”. Actul normativ cuprinde un regulament privind transportul public de persoane, care, odată dezbătut public și aprobat de plenul CJ, ar urma să fie valabil de la data de 1 iulie și până la data semnării contractelor de servicii pentru traseele județene.
Nouă trasee date în grija RAT
Până reușește să semneze contractele, CJ Dolj va elibera licențe de trei luni pentru operatorii care asigură traseele. Nu pentru toți însă, unii s-ar putea vedea eliminați înainte de împlinirea termenului. „Se aprobă eliminarea din Programul de transport public rutier de persoane prin curse regulate în trafic județean, adoptat la art. 3 din prezenta hotărâre, a traseelor care urmează să fie cuprinse în Programul de transport public rutier de persoane prin curse regulate al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară «Asociația Metropolitană de Transport Public Craiova», conform Anexei nr. 5 la prezenta hotărâre, începând cu data intrării în vigoare a acestuia”, prevede unul dintre articolele proiectului de hotărâre. Este vorba de traseele ce urmează a fi preluate de RAT Craiova sub umbrela ADI, nouă la număr: 1) Craiova – Șimnicu de sus – Duțulești; 2) Craiova – Ghercești – Ungureni; 3) Craiova – Ghercești – Pielești; 4) Craiova – Pielești – Câmpeni; 5) Craiova – DN6 – Cârcea; 6) Craiova – Făcăi – Preajba; 7) Craiova – Bucovăț – Leamna – Sărbătoarea; 8) Craiova – Bucovăț – Palilula; 9) Craiova – Cernele – Breasta.
Modificări pe 36 de trasee județene
La prima vedere, e vorba de o schimbare minoră, care are în vedere numai cele nouă trasee deja acontate de RAT, ce urmează a fi preluate de societatea craioveană în această vară, doar o mică parte din numărul total de trasee la nivel județean. În fapt însă, avem de-a face cu modificări pentru aproximativ o treime din traseele județene. Asta pentru că administrația județeană are în vedere și eliminarea unui număr de stații din circuit. „Se aprobă eliminarea din caietele de sarcini aferente traseelor din Programul de transport public rutier de persoane prin curse regulate în trafic județean, adoptat la art. 3 din prezenta hotărâre, care tranzitează teritoriul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară «Asociația Metropolitană de Transport Public Craiova», a stațiilor de îmbarcare/debarcare a călătorilor amplasate pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale aflate în componența Asociației, conform Anexei nr. 6 la prezenta hotărâre, începând cu data intrării în vigoare a Programului de transport public rutier de persoane prin curse regulate al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară «Asociația Metropolitană de Transport Public Craiova»”, se arată în proiectul de hotărâre. Este vorba despre stațiile de călători de pe raza comunelor care s-au aliat cu Craiova pentru crearea ADI „Asociația Metropolitană de Transport Public Craiova”: Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare și Pielești. Urmează a fi eliminate stațiile Ișalnița, Dudovicești, Izvor, Șimnicu de sus, Ghercești, Teișani, Pielești, Pârșani, Cârcea, Malu Mic, Malu Mare, Bucovăț, Breasta, Valea Lungului, Crovna, Obedin, stații integrate la ora actuală în nu mai puțin de 36 de trasee, ceea ce înseamnă că, în afara RAT, niciun alt operator de transport nu va mai putea opri acolo.
RAT are autobuze de trimis la țară din iulie
Rămâne de văzut când vor fi scoși din schemă transportatorii județeni și traseele deservite de aceștia preluate de RAT. Modificarea ar putea surveni cel mai devreme în luna iulie, când ar trebui să ajungă în Craiova toate cele 30 de autobuze electrice cumpărate de primărie. Potrivit primarului Lia Olguța Vasilescu, autobuzele suferă ultimele modificări la reprezentanța BMC, 23 dintre acestea urmând să ajungă la Craiova în luma mai și restul până la finalul lunii iulie. Până atunci, și să vrea, RAT nu ar avea cu ce trece granițele administrative ale Craiovei. Surplusul de autobuze electrice ar elibera astfel un număr de autobuze de pe traseele craiovene care ar urma să fie alocate comunelor limitrofe. În plus, mai sus pomenita ADI trebuie să finalizeze formalitățile pentru că, la ora actuală, sintagma Programul de transport public rutier de persoane prin curse regulate al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociația Metropolitană de Transport Public Craiova”, folosită de reprezentanții CJ Dolj, se află la prima atestare documentară.