![]() ![]()
Voteaza Articolul
Primăria mai sparge 10 miliarde de lei vechi pentru a-şi angaja băgători de seamă la mega-contractele ce stau să înceapă.Şantierul Craiova - raiul diriginţilorMunicipalitatea dă zor să-şi angajeze diriginţi de şantier pentru două dintre lucrările care trebuiau demarate anul acesta, dar care vor începe cel mai probabil în prima parte a anului viitor. Cele două proiecte – pasajul subteran de la Universitate şi mega-asfaltarea din Craioviţa Nouă - au valori de multe milioane de euro fiecare. Prin urmare, şi serviciile de dirigenţie de şantier sunt pe măsură: câteva miliarde de lei vechi bucata. În total, aproape zece miliarde de lei vechi sunt alocate de primărie unor firme de profil care să supravegheze derularea lucrărilor şi recepţia acestora. de Nicuşor Fota Contractul de asfaltare pentru zona de nord-vest a Craiovei, scos la licitaţie de municipalitate sub numele de „Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de Nord-Vest a polului de creştere Craiova, în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova”, depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor–poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1”, are o valoare estimată de peste 400 de miliarde de lei vechi şi presupune reabilitarea a şase artere importante din Craiova: străzile Brestei, Pelendava, Toamnei şi Amaradia, plus bulevardele Olteniei şi Tineretului. Proiectul a fost scos la mezat de municipalitate încă din prima lună a verii, dar nu a fost adjudecat până în momentul de faţă, intrând luna trecută în faza de licitaţie electronică.
4,4 miliarde pentru supravegherea asfaltării din zona de nord-vest Deşi nu are încă un constructor, primăria lansează preventiv şi licitaţia pentru serviciile de dirigenţie de şantier. Anunţul de participare a fost lansat în SEAP ieri, cu data limită de depunere a ofertelor stabilită pentru 16 ianuarie 2012. Primăria are nevoie de servicii de dirigenţie de şantier pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii rutiere din zona de Nord – Vest a polului de creştere Craiova, în vederea fluidizării traficului în zona Metropolitană Craiova”, mai precis de “Servicii de arhitectură; servicii de inginerie şi servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbană şi servicii de arhitectură peisagistică; servicii conexe de consultanţă ştiintifică şi tehnică; servicii de testare şi analiza tehnică” pentru proiectul de reabilitare mai sus amintit, pentru care e dispusă să ofere firmei de profil câştigătoare deloc neglijabila sumă de 355.570 de lei noi. Adăugând taxa pe valoare adăugată, valoarea contractului ajunge la 440.906 lei noi, adică 4, 4 miliarde de lei vechi. Dirigenţie cu spor de subteran, pe ţeavă la tunelul de la Universitate La fel stau lucrurile şi în cazul pasajului subteran de la Universitate. Municipalitatea a scos la licitaţie, tot ieri, un contract de dirigenţie de şantier pentru supravegherea lucrărilor la proiectul „Construirea unui pasaj subteran în vederea descongestionării traficului rutier din Zona Metropolitană Craiova – realizare pasaj denivelat subteran, pe sub intersecţia străzii Arieş cu str. A. I. Cuza şi respectiv cu str. Împaratul Traian în vederea preluării traficului auto pe bvd. Carol I – str. Arieş”. Obiectivul principal al contractului este supravegherea lucrărilor prin diriginţi de şantier pe întreaga perioadă de desfăşurare a lucrărilor de execuţie, de recepţie a lucrărilor, precum şi pe perioada de garanţie a lucrărilor executate, precizează caietul de sarcini publicat de primărie. Sarcinile firmei de dirigenţie de şantier sunt similare, însă valoarea contractului pus la bătaie de primărie e semnificativ majorată. Municipalitatea craioveană a alocat suma de 439.277 lei noi fără TVA pentru serviciile de dirigenţie de şantier, adică 544.703 lei noi cu TVA (5,4 miliarde de lei vechi). Supraveghere încrucişată – “siguranţă” garantată În total, pentru supravegherea de către firme specializate a celor două lucrări, ambele finanţate inclusiv cu fonduri europene, municipalitatea pune în joc suma de 985.509 lei noi, adică 9,8 miliarde de lei vechi. Totul pentru a avea garanţia că lucrările se derulează conform proiectului şi că nu apar surprize pe parcursul execuţiei. Trebuie spus însă că avem de-a face cu o garanţie pur teoretică. Practic, nu există contract în istoria recentă a municipalităţii care să nu fi înregistrat probleme în execuţie, cu toţi diriginţii de şantier angajaţi de municipalitate să caşte ochii la modul în care operează constructorii. Primăria a avut contract pentru dirigenţia de şantier şi la realizarea pasajului suprateran de la km 0, pentru care a organizat, de asemenea, o licitaţie publică. Ba chiar, colac peste pupăză, edilii au încheiat în plus şi un contract de “asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor pentru Proiectul „Construirea unui pasaj suprateran în vederea descongestionării traficului rutier de la km 0 al Municipiului Craiova, în vederea preluării traficului auto pe E70, respectiv Calea Bucureşti-Bdul Nicolae Titulescu”, pentru care au mai scos din vistierie vreo 1,5 miliarde de lei vechi. Asta nu a scutit însă Primăria Craiova, instituţie care are pe statul de plată al direcţiilor din subordine inclusiv persoane specializate în dirigenţie de şantier, de numeroasele probleme şi întârzieri consemnate în execuţia pasajului. Lucrarea cu pricina, probabil cea mai urmărită de personal specializat din istoria primăriei, a fost declarată oficial în întârziere de primarul Craiovei, după ce constructorii super-supravegheaţi şi dirijaţi din centru au căutat vreo două luni după conductele de apă şi canalizare, pentru ca apoi, bonus, să reteze din excavator o conductă a Companiei de Apă, lăsând pe uscat câteva cartiere ale oraşului.
|
![]() ![]() ![]() ![]() |