![]() ![]()
Voteaza Articolul
Mihaela Mocanu, manager OIRPOSDRU S-V Oltenia:„S-V Oltenia a atras cele mai multe fonduri europene“Săptămâna aceasta, ne-am băgat nasul în treburile unei instituţii cu nume şi activitate la fel de complicate - Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, regiunea Sud-Vest Oltenia. Pe scurt, instituţia ajută companiile şi alte instituţii să atragă fonduri europene. Cea care o conduce de câteva luni este Mihaela Mocanu, unul dintre managerii care nu completează rândul celor anonimi. de Ramona Istrate Reporter: Cum e să schimbi locul de muncă la aproape 180 de grade?
Mihaela Mocanu: Când eşti de partea presei, vezi cu ochi foarte critici ceea ce fac cei care conduc instituţiile publice. Mi-a fost foarte greu să mă obişnuiesc, dar îmi place foarte mult domeniul. A durat puţin până ce oamenii de aici s-au obişnuit cu mine şi invers. Învăţ foarte mult şi vreau să fiu alături de colegi, să muncim împreună. Aici, departamentele sunt foarte bine împărţite, fiecare are sarcini foarte precise şi diferite, de la evaluarea proiectelor până la implementare şi trebuie să ştii foarte bine toate detaliile dacă vrei să fii eficient. Am încercat din răsputeri să îi ajut pe colegi, pentru că presiunea şi stresul sunt foarte mari. Au fost zile în care am plecat la 24:00 sau la 1:00 noaptea acasă, tocmai pentru că lucrurile sunt foarte stricte. A fost şi este în continuare un ritm foarte alert. Perioada de evaluare a cererilor de finanţare a fost cu atât mai grea pentru că am avut foarte mulţi solicitanţi. În perioada care tocmai s-a încheiat, am avut foarte multe cereri de finanţare, iar proiectele intră acum în contractare. Caravana seminariilor Rep.: În numai câteva luni, instituţia a devenit foarte vizibilă. Cum de a erupt aşa? M.M.: Am făcut foarte multe seminarii de informare pentru fiecare linie de finanţare care era deschisă la un moment dat. În acest moment nu mai este deschis decât Ajutorul de stat, pentru care s-a prelungit termenul de depunere a cererilor de la 30 martie la 30 noiembrie. Am făcut acele caravane în toate judeţele regiunii, în aşa fel încât oamenii să poată participa la seminarii. Şi pentru că termenul de depunere s-a prelungit până pe 30 noiembrie, săptămâna aceasta vom porni o nouă caravană. Primul seminar va fi chiar pe 12 octombrie la Camera de Comerţ şi Industrie Vâlcea, urmează Doljul pe 18 octombrie, pe 19 octombrie Mehedinţi, apoi Gorj şi Olt, pentru care urmează să primim şi datele exacte. Am făcut şi un Newsletter, pe care îl trimitem în fiecare lună presei şi instituţiilor, am avut foarte multe apariţii în mass-media. Lucrurile acestea se întâmplau şi înainte, dar nu într-un ritm la fel de alert. Era o perioadă în care oamenii nu prea auzeau de instituţia aceasta, nu ştiau cu ce se ocupă. „Mulţumesc presei pentru ajutor“ Rep.: Asta se poate datora şi relaţiei foarte bune pe care o aveai dinainte cu presa. M.M.: Vreau să menţionez foarte clar că în toată perioada în care am condus această instituţie, presa a fost aliatul meu cel mai bun. Mă simt datoare să le mulţumesc tuturor celor din mass-media pentru că m-au susţinut şi am avut foarte multe apariţii, chiar dacă bugetul nostru pentru publicitate este zero. Nu primim niciun ban pentru publicitate. Aşa că, să reuşeşti să aduci atât de multă notorietate unei instituţii într-un timp atât de scurt, este foarte important. Am reuşit să ducem mesajul foarte aproape de beneficiari. Practic, presa a făcut trei sferturi din munca mea, iar pentru asta nu pot fi decât recunoscătoare. S-V Oltenia, cele mai multe fonduri Rep.: În lunile astea de „şoc“ a meritat tot efortul? M.M.: Toate aceste eforturi ale noastre se văd foarte bine pentru că de la primul seminar organizat la Craiova numărul participanţilor a crescut foarte mult. Şi mai relevant este numărul de cereri de finanţare depuse. Un exemplu foarte bun este cel al cererilor depuse pentru linia de finanţare 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare“. Linia a stat deschisă între 27 august şi 13 septembrie, timp în care am reuşit să introducem foarte multe cereri de finanţare în program. Suma alocată pentru zona noastră a fost de 51.184.800. În total, pentru toate liniile de finanţare am reuşit să introducem 123 de cereri în program, iar suma totală la care se ridică valoarea lor este de 233.262.815 lei. Pentru noi este o performanţă. Am primit şi aprecierea ministerului, ca fiind una dintre zonele în care s-au atras cele mai multe fonduri. Asta nu poate decât să ne bucure, pentru că într-o perioadă de criză atragerea de fonduri europene este una dintre cele mai bune măsuri de redresare economică. Rep.: O problemă destul de mare la alte instituţii publice este cea a posturilor insuficiente. Este aceeaşi situaţie şi aici? M.M.: Având în vedere volumul mare de muncă, atât pentru cele 34 de proiecte pe care le aveam deja în implementare, dar şi pentru cererile care vor veni în continuare pentru Ajutorul de stat, am avea nevoie de mai mulţi oameni. Acum, avem 41 de posturi ocupate în toate judeţele Olteniei, dar am avea nevoie de mai mulţi oameni. Tocmai de asta încercăm să vedem foarte serios unde mai este nevoie de câte un om. Atunci când vom stabili de câte persoane mai avem nevoie, vom trimite o fundamentare scrisă către AMPOSDRU (Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane – n.red.), pentru a suplimenta posturile. Deşi la început era o deficienţă de comunicare, până la urmă cei de la Bucureşti au avut o deschidere foarte mare către noi, ne-au susţinut şi ne-au dat informaţii de câte ori am cerut, reprezentanţii Ministerului Muncii au fost întotdeauna prezenţi la întâlnirile noastre şi chiar s-a văzut că sunt la curent cu ce se întâmplă în toate zonele. Ne bazăm pe asta şi de acum înainte.
|
![]() ![]() ![]() ![]() |