Indiscret Actualitate

Deşi au acceptat multă vreme batjocura la care au fost supuşi, angajaţii regiei de transport se ridică împotriva directorului Teodorescu


Război civil în RAT Craiova


După luni bune de tăcere, perioadă în care au sperat că autorităţile locale vor înţelege că, sub domnia lui Marian Teodorescu, şansele de supravieţuire ale Regiei Autonome de Transport Craiova tind vertiginos spre zero, angajaţii regiei au răbufnit. Astfel, cu ocazia alegerii noilor lideri de sindicat, şoferii şi mecanicii RAT Craiova nu s-au mai ferit să acuze public actuala conducere a instituţiei de management defectuos. Printre reproşuri, angajaţii RAT amintesc de pierderile uriaşe înregistrate în mandatul Teodorescu, de abuzurile conducerii în momentul în care se calculează orele muncite sau de ameninţările şi şantajul la care sunt supuşi pentru a accepta „planurile de redresare financiară“ ale regiei.

de Dan Olteanu

Despre problemele şi ilegalităţile din curtea Regiei Autonome de Transport Craiova s-a scris şi, cu siguranţă, se va mai scrie mult timp de-acum încolo, mai ales dacă actualul director, Marian Teodorescu, va fi ţinut în continuare în braţe de oamenii din fruntea Primăriei Craiova. Probabil că nu sunt mulţi cei care n-au aflat că regia în cauză este, de foarte mult timp, o adevărată maşină de tocat bani publici, an de an măcinând zeci de miliarde de lei vechi. Din păcate însă, milioanele de euro primite din bugetul oraşului nu se văd de nicio culoare în viaţa de zi cu zi a craiovenilor, aceştia fiind obligaţi să călătorească tot cu aceleaşi rable pline de „arome şi miresme“. Mai mult decât atât, deşi investiţiile în mijloacele de transport se lasă încă aşteptate, preţul călătoriilor creşte sistematic. În plus, dacă ne gândim că se vorbeşte tot mai des despre disponibilizări de personal sau diminuări de salarii pentru ca regia să poată supravieţui financiar, suntem tentaţi să credem că actuala conducere nu poate fi acuzată numai de prostie.

Rable bune de casat, cumpărate cu zeci de miliarde
Aşa după cum se ştie, una dintre principalele acuze aduse de-a lungul vremii conducerilor RAT Craiova a fost legată de politica de achiziţii de autobuze şi tramvaie second-hand, ale căror preţuri nu erau nici pe departe de mâna a doua. Spre exemplu, în decembrie 2007, regia condusă de Virgil Boboc a achiziţionat 21 de autobuze şi microbuze la preţ dublu faţă de ofertele europene, mai exact un milion de euro, producţie 1997-1999, plus 12 tramvaie, tot second-hand şi cu un consum de curent uriaş. Schema a fost preluată şi aplicată cu succes şi de Marian Teodorescu, actualul director al RAT, care la finele anului trecut a decis achiziţionarea a 40 de autobuze vechi de zece ani, la un preţ de aproape 34.000 de euro bucata. În total, regia a scos din buzunarele craiovenilor peste 1,3 milioane de euro, la care s-au adăugat alţi 300.000 de euro reprezentând taxa de poluare pentru cele 40 de rable. Cum era de aşteptat, mijloacele de transport vechi au început imediat să afecteze bugetul şi aşa găurit al regiei, necesitând reparaţii extrem de dese şi, mai ales, extrem de costisitoare.

Sindicaliştii rup tăcerea
Cum am spus la început, până în prezent angajaţii RAT Craiova n-au avut curajul de a spune public ceea ce se vorbea de ani de zile prin curtea instituţiei. Situaţia s-a schimbat însă radical în urmă cu câteva zile, odată cu alegerea noilor lideri de sindicat ai grupei din cadrul regiei SAP „Forţa Legii“. Ajunşi cu cuţitul la os, şoferii şi mecanicii RAT Craiova n-au mai ţinut cont de ameninţările directorului Marian Teodorescu şi l-au acuzat că duce regia pe drumul spre faliment. Lipsa tonetelor şi automatelor de bilete, controalele inexistente în mijloacele de transport în comun sau pleiada de „împuterniciri“ pe baza cărora sute sau poate mii de craioveni călătoresc gratuit, au fost doar câteva dintre problemele semnalate de sindicalişti şi care, cred ei, ţin de „managementul defectuos al serviciului de transport public local şi care scad rentabilitatea, cu pierderi semnificative pentru regie“. Totodată, angajaţii regiei s-au plâns şi de lipsa condiţiilor în care sunt obligaţi să-şi desfăşoare activitatea sau abuzurile pe care trebuie să le îndure din partea actualei conduceri a regiei.

Salarii diminuate pentru acoperirea găurilor regiei
Unul dintre cele mai importante aspecte semnalate de sindicaliştii RAT Craiova este cel legat de planul conducerii regiei de a acoperi datoriile instituţiei cu banii opriţi din salariile celor peste 900 de angajaţi. Astfel, conform unui comunicat de presă remis de SAP „Forţa Legii“, sindicaliştii resping propunerea directorului general al RAT Craiova ca până la finele lui 2009 întregul personal al regiei să fie penalizat salarial cu 12,5 la sută pentru ca regia să poată să-şi achite o parte dintre datoriile către furnizori. Aceştia au arătat că, de-a lungul timpului, au luat la cunoştinţă despre diferite cheltuieli nejustificate pe care regia le-a făcut sau le face, exemplificând cu produse achiziţionate la preţuri duble sau piese pentru autobuze de până la patru ori mai scumpe. Totodată, angajaţii RAT spun că, în ultimele luni, li s-a diminuat numărul de ore efectiv lucrate cu până la 16, ceea ce a dus, implicit, şi la diminuarea veniturilor salariale. Nu este de mirare dacă astfel de „metode“ se vor înmulţi în viitor, mai ales că, an de an, RAT Craiova raportează pierderi de zeci de miliarde de lei vechi, în timp ce datoriile către diverşi furnizori cresc exponenţial.

Norme vechi pentru timpuri noi
O altă problemă cu care se confruntă angajaţii regiei se referă la consumul de motorină în care trebuie să se încadreze zilnic, consum ce a rămas neschimbat de mai bine de 25 de ani! „Conducătorii auto de pe mijloacele de transport în comun au arătat că, deşi la începutul anului 2009 au solicitat conducerii RAT Craiova să determine pentru fiecare autovehicul pe care îl deservesc atât consumul mediu de combustibil, cât şi pe cele în funcţie de sezon, zi lucrătoare/nelucrătoare şi intervale orare, iar regia nu a dat curs solicitării, în ultima perioadă au primit din partea conducerii secţiei notificări privind depăşirea consumului de carburant“, se arată în acelaşi comunicat. Sindicaliştii ţin să precizeze că regia împarte consumul de carburant după nişte reglementări vechi de 25 de ani, deşi traficul rutier din Craiova avea cu totul altă intensitate. „În cazul multor vehicule vechi, s-au stabilit în mod arbitrar şi s-au impus cote de consum mai mici chiar decât cele stabilite de fabricant pentru autovehiculele noi. Aceste aspecte sunt de natură a obliga pe nedrept respectivii conducători auto să plătească din bugetele familiilor lor diferenţele dintre costurile reale ale consumurilor de motorină şi cele impuse astfel de conducerea regiei“, se mai arată în documentul semnat de conducerea sindicatului.

Deşi n-are bani, RAT Craiova îşi vinde bunurile la preţuri derizorii
În urmă cu câteva luni, Indiscret în Oltenia publica un articol legat de felul în care RAT Craiova a vândut baza de agrement de la Preajba la un preţ ridicol de mic. Astfel, conform datelor furnizate pe atunci de conducerea RAT, baza de agrement ce se întindea pe o suprafaţă de 14.286 de metri pătraţi, pe care erau ridicate mai multe clădiri, precum şi un ştrand, a fost vândută unei persoane fizice cu doar 100.425 de lei, fără TVA, deşi metrul pătrat în zonă trecea binişor de câteva zeci de euro. Din păcate, nicio autoritate a statului nu s-a autosesizat până în prezent cu privire la respectiva tranzacţie, în timp ce artizanul ei, Marian Teodorescu, ocupă în continuare funcţia de director al regiei.

Pe noi ne intereseaza parerea dumneavoastră! Exprimaţi-vă obiectiv în legatura cu articolul de mai sus, iar dacă "l-am ochit", aveţi colţişorul dumneavoastră de pagină. De ce facem asta? Pentru că lucrul cel mai de preţ care-i lipseşte acestei ţări este conversaţia şi posibilitatea de a citi şi analiza alte păreri ale românilor ei. Şi nu vă daţi la o parte din a ne critica.

Vă rugăm să folosiţi un limbaj civilizat.

Nume:
Comentariu:
Bătălia panourilor

Bătălia panourilor

Acuzaţiile au început să curgă de la şefii de campanie ai celor mai importante trei partide politice doljene. În timp ce Mario Ovidiu Oprea, responsabil...
Parc, devalizat după vizita preşedintelui

Parc, devalizat după vizita preşedintelui

De cum s-a dat startul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, preşedintele şi candidatul prezidenţiabil Traian Băsescu îşi şi începea...
Banii pentru administraţiile locale, coloraţi politic

Banii pentru administraţiile locale, coloraţi politic

Criza financiară cu care se confruntă administraţiile locale din judeţ, în mare parte rămase fără bani de salarii şi de utilităţi, nu mai constituie...
Război civil în RAT Craiova

Război civil în RAT Craiova

Despre problemele şi ilegalităţile din curtea Regiei Autonome de Transport Craiova s-a scris şi, cu siguranţă, se va mai scrie mult timp de-acum...
Marş al PD-L Vâlcea în favoarea referendumului pentru Unicameral

Marş al PD-L Vâlcea în favoarea referendumului pentru Unicameral

Aproximativ 350 de membri şi simpatizanţi ai PD-L Vâlcea au participat, săptămâna trecută, la un marş desfăşurat în municipiul Râmnicu Valcea...
Cosmin Petruţ, stăpân pe apele oltene

Cosmin Petruţ, stăpân pe apele oltene

Ordinele prin care au fost numiţi directorii de direcţii au trebuit anulate. Astfel, directorii de direcţii vor avea contractele desfăcute, anulându-se...
Drumul judeţean 606, victima Ordonanţei 34

Drumul judeţean 606, victima Ordonanţei 34

Toată povestea a început în urmă cu două luni, când preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a încheiat un contract de modernizare...
„Să fim pe primul loc, din primul tur!“

„Să fim pe primul loc, din primul tur!“

Mircea Geoană, preşedintele Partidului Social Democrat, le-a cerut, recent, primarilor şi liderilor de filiale din zona Olteniei, în cadrul unei întâlniri...

Mare bairam la Liricul craiovean

Pregătirile intense care se fac în vederea apropiatului festin care va avea loc sub cupola Teatrului Liric „Elena Teodorini” din Bănie au intrat în faza finală. Joi, 29 octombrie, soseşte „Logodnicul din lună”, fiind aşteptat cu multă nerăbdare de adorabila şi drăgălaşa fată romantică Julia de Weert. Însă tutorele ei, Joseph...

Oaspete japonez în Bănie

Vineri, 30 octombrie, Orchestra simfonică a Filarmonicii „Oltenia” din Craiova, avându-l ca solist pe talentatul şi apreciatul pianist Mihai Ungureanu,  urmează să susţină un concert extraordinar. Maestrul Daisuke Soga (Japonia) va dirija partituri din creaţiile compozitorului De Falla, precum „Nopţi în grădinile Spaniei” şi...
 Băsescu a dezlănţuit ultraşii la Craiova

Băsescu a dezlănţuit ultraşii la Craiova

Plimbarea lui Traian Băsescu la Craiova a făcut furori sâmbăta trecută pe toate posturile de televiziune. Furori a făcut şi printre doljeni, mai...
Lupta cu moartea

Lupta cu moartea

Acum mai bine de o jumătate de an, tânărul George Tudor Jişa din Râmnicu Vâlcea a primit o veste cumplită. „M-am simţit rău câteva zile. Eram...
Preotul învinuit de homosexualitate denunţă corupţia din biserică

Preotul învinuit de homosexualitate denunţă corupţia din biserică

După mai bine de un an de când au ieşit la iveală datele scandalului presărat cu homosexualitate şi şantaj dintre preotul vâlcean Darius Matei...
Sabotaj la Oltchim din partea minoritarilor

Sabotaj la Oltchim din partea minoritarilor

PCC SE -declaraţii contradictorii în presa din România şi străinătate„Scopul direct al PCC SE este preluarea Oltchim la o valoare cât mai scăzută....
Igienizarea unei halte la preţ de construcţie a unei gări!

Igienizarea unei halte la preţ de construcţie a unei gări!

Câteva gări din regiunea de dezvoltare Sud – Vest Oltenia au fost parte dintr-un program de reparaţii şi igienizări început în 2008. Căile Ferate...
 
Turnirul curiozităţilor la Zilele Craiovei

Turnirul curiozităţilor la Zilele Craiovei

Câţiva dintre aceşti meşteri au reuşit să impresioneze prin originalitatea de care au dat dovadă. De pildă, fraţii Teodor şi Adrian Negoiţă,...
O bătrână din Podari l-a atins pe Iisus

O bătrână din Podari l-a atins pe Iisus

Despre bucuria pe care a trăit-o Gheorghiţa Brezoi, din comuna doljeană Podari, am aflat într-un magazin din Craiova. Bătrâna tocmai se întorsese...
Dragoste de carte

Dragoste de carte

Biblioteca comunală Cernăteşti dispune, potrivit bibliotecarei Dumitra Truşcă, de un fond de carte de aproximativ 8.600 de volume. Printre acestea...
 
Poziţiile sexului

Poziţiile sexului

Tehnică ancestrală practicată din zorii umanităţii, folosirea pilonului constă în a transforma în praf orice substanţă cu ajutorul mortarului....
 
7 Sport
Tancurile din Rusia atacă Vâlcea

Tancurile din Rusia atacă Vâlcea

Oltchim Râmnicu Vâlcea a debutat cu dreptul în noua ediţie a Ligii Campionilor la handbal feminin. Elevele lui Radu Voina şi Aurelian Roşca s-au...
Revoluţia suporterilor olteni

Revoluţia suporterilor olteni

După cum bine ştim, Universitatea a încasat-o din nou acasă, dar de data aceasta echipa nu a mai venit din Capitală, ci din Moldova, FC Vaslui. Din...
Anul „Bursucului“

Anul „Bursucului“

Dacă în zodiacul chinezesc 2009 e anul Bou(ru)lui de Pământ, în fotbalul românesc e anul „Bursucului“. Nu de Pământ sau de Aer, ci de... Urziceni....
 
Nu există nicio criză

Nu există nicio criză

Criză financiară, criză economică... Vorbe! Le-a văzut cineva? Cică au venit şi-n ţara noastră de-au cerut pământ şi apă.Numeroase societăţi...
 
Indiscreţii de Dolj

Indiscreţii de Dolj

Vişan, pe iepe mari!După luni de zile de bântuit prin Casa Poporului (unii pot citi şi Palatul Parlamentului, că nu-i nicio problemă), deputatul...

Indiscreţii de Vâcea

Anuţa Handolescu -amintiri cu misoginiPrezentă, recent, la „sfatul“ prefecţilor vâlceni, Anuţa Handolescu a povestit prima ei experienţă de prefect în raport cu bărbaţii misogini. Cică în timpul unei şedinţe ceva mai aprinse, condusă de doamna Handolescu, un ins a rostit următoarele, văzând o salariată a prefecturii care împărţea...
Indiscret Cele mai citite
Indiscret Comentarii Recente
Indiscret Parteneri
Indiscret Arhiva