Edilii dau drumul la bani pe linia de tramvai
Investiţie la extreme pe calea de rulare a tramvaiului: la Ford şi la Izvorul Rece

Municipalitatea craioveană a demarat procedurile de achiziţie în vederea reabilitării liniilor de tramvai, pe porţiunile ocolite până acum de investiţiile primăriei. Lucrurile se urnesc: edilii au dat drumul licitaţiilor pentru proiectare, în care au pompat câteva sute de mii de lei noi, cu ochiul la fondurile europene pe care le-ar putea atrage prin depunerea unor proiecte pe POR.

0

Este vizată şi porţiunea de cale de rulare a tramvaiului de pe Calea Severinului, zona Izvorul Rece, care a suscitat de curând interesul aleşilor locali, mai precis al celor de la ALDE, care au şi organizat o conferinţă de presă la faţa locului, pentru a ţine partea craiovenilor din zonă, care cereau investiţii în infrastructura administrată de RAT SRL şi curse mai dese ale tramvaiului. Angajaţii primăriei au lansat procedura de achiziţie în sistemul electronic pentru “Servicii de proiectare -realizare DALI privind Modernizarea căii de tramvai (în cale proprie) de pe Calea Severinului în zona industrială Cernele de Sus (Faza1 şi Faza 2)” la finele lunii trecute, termenul de depunere a ofertelor expirând în prima decadă a lunii iulie. Municipalitatea solicită “Servicii de proiectare – realizare DALI (documentaţii pentru obţinerea avizelor / acordurilor + Expertiza tehnica, Studiu topografic, Studiu geotehnic, DALI etc.) conform cerinţelor Temei de proiectare nr. 161945/29.03.2018 pentru obiectivul de investiţii privind Modernizarea căii de tramvai (în cale proprie) de pe Calea Severinului în zona industrială Cernele de Sus (Faza1 şi Faza 2)” conform cerinţelor Temei de proiectare nr. 161945/29.03.2018, cu cele două componente ale obiectivului de investiţii: 1. Modernizarea căii de tramvai în cale proprie) de pe Calea Severinului în zona industrială Cernele de Sus (Faza1) – Reţea de contact şi reţea electrică de alimentare 2. Modernizarea căii de tramvai în cale proprie) de pe Calea Severinului în zona industrială Cernele de Sus (Faza2) – Calea de rulare, aparate de cale, staţii etc.”, alocând achiziţiei aproape 100.000 de lei noi, pentru un contract care ar urma să fie dus la îndeplinire în 90 de zile.

Zona Ford, de patru ori mai scumpă

La capătul opus al liniei de tramvai, pe strada Henry Ford, edilii au lansat deja în urmă cu două luni o procedură similară pentru servicii de proiectare, pentru o sumă însă de patru ori mai mare. Pentru „Servicii de proiectare – realizare faza DALI (documentaţii pentru obţinerea avizelor / acordurilor + Expertiza tehnică, Studiu topografic, Studiu geotehnic, DALI etc.) conform cerinţelor Temei de proiectare nr.176335/03.01.2018 pentru obiectivul de investiţii “Modernizarea căii de tramvai de pe str. Henry Ford în zona industrială Ford şi Extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecţii semaforizate cu funcţionarea în regim adaptiv şi sistem de comunicaţii – Etapa 1, Faza 3”, municipalitatea alocă 398.000 de lei noi. Potrivit directorului RAT SRL, Marcel Tănăsescu, ambele tronsoane se doreşte a fi reabilitate de către municipalitate prin accesarea de fonduri europene. „Este vorba de zona de pe Calea Severinului, până la Izvorul Rece, cu reabilitarea liniilor, staţiilor şi a reţelei electrice, o porţiune de aproximativ 2,9 km, precum şi de linia de tramvai de pe strada Henry Ford. Practic, sunt singurele zone rămase nereabilitate. Ambele sperăm să fie realizate prin accesarea de fonduri europene de către municipalitate”, a spus Tănăsescu.
O altă procedură de achiziţie publică pentru servicii de proiectare din aceeaşi gamă se referă la alimentarea cu energie electrică a tramvaielor din Craiova prin reabilitarea staţiilor de redresare. „Obiectivul preconizat a fi atins este acela de a obţine o reducere a consumului general şi a consumului specific de energie electrică, prin utilizarea unor echipamente noi, performante şi sigure în exploatare. Oportunitatea realizării acestor investiţii este dată de faptul că aceste staţii nu au suferit nicio reparaţie capitală sau intervenţie semnificativă, de reparare de la momentul punerii lor în funcţiune (anul 1987) când a fost dată în exploatare linia de tramvaie) şi până în prezent, existând riscul unor cedări semnificative a echipamentelor specifice din incinte. De asemenea, obiectivele generale, preconizate a fi atinse prin realizarea investiţiei sunt creşterea atractivităţii utilizării transportului public cu tramvaiele şi preluarea unei părţi din cota modală de utilizare a transportului privat către transportul public şi reducerea în acest fel a emisiilor de CO2 şi în consecinţa gazelor cu efect de seră (G.E.S.) prin modernizarea staţiilor de redresare a curentului electric furnizat reţelei de alimentare a firului de contact al tramvaielor”, se arată în documentaţia aferentă achiziţiei publice, pentru care edilii pun la bătaie 200.000 de lei noi.