Soarta drumului expres care ar trebui să lege Craiova de Piteşti rămâne marcată de incertitudine. Aflăm acest lucru dintr-o sursă poate neaşteptată: comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu. Aceasta a transmis Guvernului României o scrisoare plină de îngrijorare cu privire la stadiul proiectelor de infrastructură.
Pentru regiunea Oltenia, documentul ridică o problemă foarte serioasă pentru că avertizează asupra faptului că proiectul drumului expres Craiova-Piteşti este foarte slab: „Recent, autorităţile române au anunţat o listă de proiecte majore de transport pe care doresc să le înainteze Comisiei în 2018, printre care […], eventual, Craiova-Piteşti. Salut faptul că noi proiecte sunt în curs de pregătire spre a fi înaintate Comisiei, dar în acelaşi timp îmi exprim îngrijorarea faţă de nivelul scăzut de maturitate al acestora”.
Scrisoarea comisarului Creţu ne dă o imagine mult mai clară asupra haosului şi lipsei de profesionalism care domnesc în ministerele conduse de Lucian Şova şi Rovana Plumb. Guvernul nostru nu este în stare să îşi îndeplinească promisiunea de a construi acest drum vital pentru dezvoltarea economică a regiunii Oltenia. Aceasta este situaţia reală a drumului Craiova-Piteşti: nu suntem nici măcar în faza de proiect! Suntem în faza în care Guvernul se gândeşte dacă, eventual, să facă un proiect pentru finanţare prin bani europeni! Drumul dintre Craiova şi Piteşti este, iată, un drum „eventual”.
Situaţia este la fel de gravă şi în legătură cu celelalte proiecte mari de infrastructură. Prin vocea doamnei Creţu, Comisia avertizează autorităţile de la Bucureşti asupra riscului major de a pierde fonduri europene substanţiale, pur şi simplu din cauza incapacităţii noastre de a scrie proiecte serioase: „Faptul că pregătirea proiectelor este foarte slabă şi, prin urmare, concentrată pe un număr limitat de investiţii, înseamnă că întârzierile înregistrate în implementarea acestor câteva proiecte ar putea conduce la dezangajări imediate în anul respectiv, periclitând astfel nu numai axele prioritare pe transport din cadrul POIM – ţinând cont de aşteptările din sfera acestor proiecte şi sumele aflate în joc – cât şi politica de coeziune în România în general”.
În anul centenar, când ar trebui să ne asumăm un nou mare proiect naţional, cum ar fi conectarea prin drumuri moderne a tuturor regiunilor istorice, noi aflăm că guvernanţii au fost ocupaţi cu inventarea unei noi categorii de drumuri. Pe lângă drumurile naţionale, judeţene şi comunale, nomenclatorul se va îmbogăţi, probabil, cu o categorie: drumurile EVENTUALE.