În vreme ce evenimentele derulate de celelalte instituţii de cultură din subordinea Consiliului Local Craiova, şi ne referim aici, printre altele, la „Festivalul păpuşilor“ organizat de Teatrul „Colibri“, Festivalul Internaţional „Elena Teodorini“ organizat de Opera Română Craiova ori spectacolele organizate de Ansamblul „Maria Tănase“ reuşesc să atragă, anual, mii de spectatori şi, mai mult decât atât, să pună Craiova în lumina reflectoarelor, Simpozionul Internaţional de Sculptură „Drumuri Brâncuşiene“, ajuns la cea de-a V-a ediţie, pare un bâlci de Florii, organizat pe marginea unui drum de ţară. Prăfuit şi la propriu şi la figurat, evenimentul nu reuşeşte să atragă atenţia decât, poate, prin calitatea cel puţin discutabilă a unora dintre lucrările, deloc ieftine, care ajung să „dirijeze“ circulaţia prin sensurile giratorii ale oraşului. În ciuda susţinerii oferite de municipalitate, conducerea Casei de Cultură „Traian Demetrescu” Craiova nu pare suficient de capabilă să transforme tabăra de sculptură în ceva mai mult decât un sărman atelier care, fie ce-o fi, trebuie să producă, la finalul programului, opt bucăţi de marmură de diverse forme şi dimensiuni despre a căror valoare artistică este greu să vorbeşti, ştiut fiind faptul că frumuseţea este în ochii privitorului. Chiar şi aşa, trebuie să ţinem totuşi seamă că nu orice bolovan în care şi-a înfipt cineva dalta devine, automat, o operă de artă.

Alţii refuză să finanţeze astfel de evenimente
Nu mai mult de luna mai a acestui an, consilierii locali din Paşcani au respins un proiect de hotărâre care viza organizarea unui simpozion de sculptură, intitulat „ Formă şi expresivitate“, considerând că sumele alocate pentru finanţarea acestuia sunt foarte mari. Era vorba despre suma de 80.000 lei, bani pentru transportul, cazarea şi o parte dintre uneltele ce urmau să fie folosite de 12 artişti. De menţionat că municipalitatea craioveană cheltuieşte aproape 90.000 de lei pentru doar opt lucrări, fiecare artist primind suma de 11.000 de lei net. Pe lângă aceşti bani, autorităţile achită şi cazarea artiştilor pentru cele 30 de zile petrecute la tabăra de sculptură. Suntem curioşi cât vor mai accepta consilierii locali craioveni să finanţeze acest eveniment până când vor ajunge la concluziile colegilor moldoveni.

Un singur „feedback“ în trei săptămâni
Deşi nu susţinem că este o unitate precisă de măsurare a interesului pe care-l stârneşte printre craioveni, am decis totuşi să verificăm numărul opiniilor primite pe pagina de facebook a Casei de Cultură „Traian Demetrescu“. Astfel, sub mesajul care îi îndeamnă să ofere „feedback-ul“ după vizitarea operelor expuse în faţa teatrului, postat în data de 21 septembrie, găsim un număr „impresionant“ de comentarii… mai exact unul singur. Îi aparţine lui Dan Neamu şi spune „Se pare că anul acesta a fost mai inspirat!“, semn că cele din anii anteriori au lăsat chiar şi mai mult de dorit. Dar nu este timpul pierdut, astfel că, până când operele vor fi mutate, numărul „feedback-urilor“ ar putea creşte simţitor. Ar putea chiar să se şi dubleze…