Proiecte susţinute de elevi cu ocazia Paştelui

Le place să fie implicaţi în activităţi creative şi profită din plin de faptul că profesoara lor de limba şi literatura română le-a ţinut o altfel de lecţie. Înarmaţi cu ouă, vopseluri, pensule şi câteva pahare din sticlă, elevii claselor a V-a şi a VI-a aparţinând Şcolii Profesionale „Constantin Argetoianu”, din comuna Argetoaia, au desfăşurat activităţi specifice sărbătorilor pascale.

0
874

„Încondeierea ouălor” şi sceneta intitulată „Minunea roşirii ouălor” sunt două dintre activităţile la care au participat 15 elevi din clasele a V-a şi a VI-a, aparţinând Şcolii Profesionale „Constantin Argetoianu”, din comuna Argetoaia. Pentru derularea acţiunilor nu a fost nevoie de materiale prea sofisticate, aşa cum mai nou se cere la şcolile cu ştaif din judeţ. Câteva ouă, păhăruţe din sticlă servind drept suport, acuarele şi pensule, acestea sunt elementele care i-au ajutat pe elevi să se relaxeze. De preţ au fost imaginaţia lor, voinţa şi implicarea necondiţionată a profesoarei lor de română.

„Imaginaţia celor mici a fost antrenată”

Potrivit Gabrielei Mihaela Colţa, profesoara implicată în cele două proiecte derulate cu ocazia Sărbătorilor Pascale, încondeierea ouălor s-a făcut în timpul orei de română, tocmai pentru că literatura înseamnă artă. „Am considerat de cuviinţă a desfăşura astfel de activităţi cu elevii în cadrul orei de Limba şi literatura română deoarece literatura înseamnă artă. Astfel, am îmbinat plăcerea cu dezvoltarea imaginaţiei prin pictură. Activitatea «Încondeierea ouălor» s-a dovedit a fi compusă din momente de concentrare, dar şi de relaxare. Elevii au fost mulţumiţi atât de rezultat, cât şi de timpul petrecut într-o atmosferă de sărbătoare, iar efectele au fost, zic eu, unele benefice din toate punctele de vedere: ziua a fost presărată cu zâmbete, atmosfera a fost scăldată în concentrare, iar imaginaţia celor mici a fost antrenată spre descoperirea unor noi orizonturi”, a povestit profesoara.

„Minunea roşirii ouălor”, pusă în scenă de elevi

Pentu a-şi obişnui învăţăceii să colaboreze şi să obţină roade muncind în echipă, profesoara de română a pus în scenă şi „Minunea roşirii ouălor”. „Sceneta «Minunea roşirii ouălor» a avut ca scop documentarea elevilor în ceea ce priveşte datina roşirii ouălor. Mai exact, aceştia au trebuit să citească şi afle cum a fost posibilă această minune, să înţeleagă obiceiul care reprezintă de fapt simbolul Sărbătorilor Pascale la creştini şi să reproducă scena în care sângele Mântuitorului atinge ouăle, iar acestea devin roşii. Prin intermediul acestei scenete, elevii au învăţat să colaboreze, să interacţioneze şi totodată le-au fost stimulate calităţi precum: inteligenţa, răbdarea, încrederea în sine, responsabilitatea prin capacitatea de a coordona o activitate în cadrul unui grup. În plus, elevii au reuşit să atingă şi să simtă acel strop de divinitate pe care, îmi place să cred, fiecare dintre noi îl purtăm în suflet. Vă doresc să aveţi parte de linişte şi să reuşiţi să simţiţi şi dumneavoastră efectele acelui strop de divinitate prin iubirea şi bunătatea pe care le dăruiţi celor apropiaţi. Paşte fericit! Sărbătoare cu lumină!”, a conchis profesoara Mihaela Colţa.